سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
کتاب «گام‌هایی برای بهتر شدن» راهی بازار کتاب شد

بوشهر - کتاب «گام‌هایی برای بهتر شدن» نوشتۀ یونس قیصی‌زاده، روزنامه‌نگار و نویسندۀ جنوبی در حوزه روانشناسی و خودآگاهی به همت انتشارات «شروع» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، در این کتاب نویسنده در فصل یک به موضوع خودآگاهی و نقش آن در زندگی می‌پردازد. در فصل دوم به موضوع «خودمشاهده‌گری» پرداخته شده است. فصل سوم به «تیپ‌های شخصیتی» و همچنین «تیپ‌های کهن الگو» اختصاص یافته است.

در فصل چهارم، نویسنده به «تله‌های فکری» پرداخته و انواع تحریف‌های شناختی با مثال‌های متعدد توضیح داده شده است. فصل پنجم این کتاب به «تله‌های زندگی» اختصاص یافته که انواع طرحواره‌ها در آن مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در فصل شش و پایانی این کتاب، خوانندگان با «ارزش‌ها و توانمندی‌ها» در حوزه رشد فردی، آشنا می‌شوند که بر اساس آنها برای غنی‌تر کردن زندگی می‌توانند به اقدام متعهدانه بپردازند.

این کتاب که همراه با تمرین‌های و استعاره‌های فراوان است، مناسب برای خودآگاهی بیشتر و زندگی بهتر است.

یونس قیصی‌زاده در مقدمه این کتاب نوشته است: «شاید یکی از بدترین تصمیم‌های ما انسان‌ها همین باشد که راضی به ماندن در جایی شویم که اینک در آن قرار داریم، قانع شویم به آنچه هستیم و رضایت دهیم به وضعیت فعلی و در نتیجه جلو نرفتن و کاری نکردن برای بهتر شدن و بهبود وضعیت زندگی.

البته در این صورت نتیجه مشخص خواهد بود؛ شاید هم اکنون فکر کنیم که وضعیت مطلوب و آرامی را سپری می‌کنیم اما با ادامه این روند و فرا نگرفتن مهارت‌های جدید در زمینه‌های مختلف و توجه نکردن به توانایی‌هایمان، با گذشت زمان گرفتاری‌ها و انبوه مشکلات شخصیتی، تربیتی، خانوادگی، شغلی و ارتباطی و… از راه خواهند رسید و روز به روز زندگی را برای ما سخت و تلخ‌تر خواهند کرد. شاید بهتر این باشد که جزیره مطمئنی را که برای خودمان ساخته‌ایم و در آن به سکون و سستی روزها را می‌گذرانیم ترک کرده و خود را به امواج خروشان خودآگاهی بزنیم تا با یادگیری مهارت‌های جدید و با غنی کردن زندگی، قدری در ساحل آرامش قدم زنیم و از نتیجه تلاش و پشتکار خود لذت ببریم.»

به گزارش ایبنا؛ کتاب «گام‌هایی برای بهتر شدن» نوشتۀ یونس قیصی‌زاده در شش فصل و در ۳۴۵ صفحه از سوی انتشارات «شروع» منتشر شده است. این روزنامه‌نگار پیش از این، کتاب «مطبوعات و شهروندی» را راهی بازار کتاب کرده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند FR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    جای این کتابهای تالیفی در روانشناسی خالی است و در کنار چاپ ترجمه کتابهای خوب روانشناسی، نیاز به کتابهای تالیفی هم هست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها