دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها در فارس برنامه‌ریزی مصداقی کند

فارس- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در جلسه انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی اعلام کرد:‌ برنامه‌ریزی مصداقی نیاز جدی انجمن خیرین توسعه کتابخانه ها در فارس است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، نشست انجمن خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی استان فارس با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و اعضای انجمن خیرین برگزار شد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این نشست با بیان بر اینکه توسعه خدمات برای نهاد مهم است، گفت: تبدیل شدن به پاتوق فرهنگی مسئله راهبردی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور است و ما در مدیریت کتابخانه‌های عمومی تنها به کتاب بسنده نکرده‌ایم، این رویکرد می‌تواند با برنامه‌ها و خدمات خیرین توسعه یابد.

محمدحسین فیروزی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی مستقیم نیاز جدی انجمن خیرین کتابخانه ساز استان فارس بیان کرد، گفت: انجمن خیرین باید برنامه راه داشته باشد و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای یک سال آینده این انجمن تنظیم شود تا راه پیش روی انجمن خیرین مشخص و روشن باشد.

وی با تأکید بر اینکه ارتباط خیرین با مجموعه مدیریت کتابخانه‌ها در استان نباید تنها به تشکیل جلسه محدود باشد، افزود: نیاز است فعالیت انجمن خیرین، ما به ازای روشن و مشخص نسبت به کتابخانه‌ها داشته باشند.

فیروزی با تأکید بر اینکه در یک سال گذشته رویدادهای مهمی در حوزه خیرین در کتابخانه‌های عمومی رخ داده است، گفت: در شش ماه گذشته، پنج پروژه خیرساز به مجموعه اضافه شده و در مجموع ۳۶ پروژه کتابخانه‌ای به همت خیرین و اعتبارات دولتی در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: در همین راستا کتابخانه شهر مشکان شهرستان نی ریز با همکاری خیرین آغاز شده و با همکاری بانک سینا کتابخانه در شهر فاقد کتابخانه سلطان شهر کلنگ زنی شد؛ همچنین با همکاری بنیاد علمی و آموزشی قلم چی کتابخانه شهر هماشهر سپیدان اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس تصریح کرد: در هفته کتاب امسال در حوزه ملی، علاوه بر تقدیر از استاندار فارس به عنوان استاندار نمونه، ۵ خیر استان فارس مورد تقدیر قرار گرفتند و این نشان دهنده ظرفیت عظیم خیرین در استان فارس است.

فیروزی با بیان اینکه انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخانه باید در راستای توسعه کتابخانه و ترویج کتابخوانی گام بردارد؛ گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امروز در بهترین زمان خود در حوزه خدمات است و ۶۰ خدمت متفاوت در کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود.

داریوش نویدگویی، رئیس انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخانه استان فارس نیز در این نشست بر راه‌اندازی صندوق حمایت از کتابداران توسط انجمن خیرین تأکید کرد.‌

نوید گویی با انتقاد از جزیره ای عمل کردن در حوزه فرهنگی در استان گفت: در هفته کتاب رویدادهای بسیار خوبی رقم خورد اما هماهنگی میان دستگاه‌های فرهنگی وجود نداشت.

در ادامه این نشست اعضای انجمن خیرین کتابخانه‌های عمومی استان فارس به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود در حوزه توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها