یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
«چهارده معصوم» به زبان ترکی ترجمه شد

قم - نویسنده مجموعه «چهارده معصوم» از ترجمه این کتاب به زبان ترکی خبر داد.

زهرا عبدی نویسنده کودک و نوجوان درباره مجموعه «چهارده معصوم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، گفت: مجموعه ۱۴ جلدی درباره داستان زندگی هر یک از چهارده معصوم است که کودکان را با زبان خودشان با سرگذشت ائمه اهل‌بیت پیامبر (ص) آشنا می‌کند.

وی افزود: این مجموعه با تصویرسازی «کیانا میرزایی» به بازار آمده است و به ارتباط‌گیری بهتر کودک با شخصیت‌های داستان کمک می‌کند.

عبدی تصریح کرد: این آثار به تازگی به زبان ترکی ترجمه شده و «انتشارات حکیمانه» در کشور ترکیه آن را منتشر کرده و به دست کودکان و نوجوانان این کشور رسانده است.

وی اضافه کرد: داستان، مادر همه قالب‌های ادبی است و هر مطلبی در قالب داستان، روایت شود اثرگذاری‌اش بیشتر خواهد بود. من در بعضی از کتاب‌هایم، در قالب داستان، سعی کردم بخش‌هایی از زندگی امامان را برای کودکان بیان کنم. البته در این مجموعه ۱۴ جلدی برش‌هایی از زندگی امامان را کوتاه و مختصر، بیان کردم

عبدی گفت: از کودکی، زندگی سختی داشتم، همیشه با خواندن روایات، احادیث و زندگی امامان، قلبم آرام می‌شد و دیگر احساس تنهایی نمی‌کردم. دست به قلم که شدم، دوست داشتم بقیه کودکان را دراین حس شریک کنم.

وی بیان کرد: برای نوشتن این مجموعه از اساتیدی که سالهاست در حوزه تاریخ اسلام تدریس دارند کمک گرفتم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها