شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
کتاب «این است شیعه» منتشر می‌شود

کتاب «این است شیعه» که به تازگی ترجمه شده است به زودی از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «این است شیعه» نوشته باقر شریف‌القرشی است. او با نوشتن کتابی در راستای بیان اعتقادات حقیقی شیعیان تلاش کرده تفکر شیعی را به‌درستی و آن‌گونه که هست به جامعه معرفی نماید و اتهام‌هایی را که بر آن وارد کرده‌اند؛ مستدل و منطقی پاسخ گوید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «شیعه از زمان طلوع تاریخ اسلام، در زندگی سیاسی و دینی مسلمانان ظاهر شد و شعار محبت و دوستی آل‌بیت نبوت علیهم‌السلام سرداد و اهداف آن‌ها را هدف و اساس زندگی و عقیدۀ خود دانست و ایمانی آورد که هیچ‌گاه شک به آن راه نیافت. به‌یقین پیشوایان شیعه، همان ائمه علیهم‌السلام هستند که به اتفاق‌نظر تمام مسلمانان، بزرگانی پرهیزکار و مصلح‌اند و تاریخ زندگی آن‌ها سرشار از نور و تمام ارزش‌های بزرگ و نمونه‌هایی عالی است که به پیروانشان عزت می‌بخشد و احدی به فضل و علو منزلت آنان نمی‌رسد. شیعه، اول‌گروهی است که مورد ظلم و تعدی قرار گرفت و در وقت دفاع از خود، نقاط عطف سرنوشت‌سازی برای ملل اسلامی بنا گذاشت. شیعه برای دفاع از حقوق محرومان و بیچارگان به‌پا خاست و قیام مسلحانه را برضد بیشتر حکام جور و ائمۀ گمراه اعلام کرد.اما در طول تاریخ در اثر غلبۀ ظلم و پرده‌های غفلت، تهمت‌ها، طعن و عیب‌های ناروایی به آن نسبت داده شد که هیچ دلیل محققانه و خداپسندانه‌ای برای نسبت‌های داده‌شده ارائه نشده است. و این مسئله عالمان جهان تشیع را بر آن داشت تا هریک درحد توان و امکانات خود، به تشریح این حقیقت تاریخ که روزی از خورشید آشکارتر بود، بپردازند و برای سخنان خود دلایلی مستند و عقلانی بیاورند و از این حریم حمایت کنند تا این اعتقاد به دست آیندگان برسد».

کتاب «این است شیعه» نوشته باقر شریف‌القرشی توسط سیدمحمدصالحی ترجمه شده و به زودی در انتشارات کتاب جمکران منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط