شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
افزایش ۴ برابری اعتبار تملک دارایی‌های کتابخانه‌های عمومی استان ایلام

ایلام- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: با توجه به حمایت‌های دولت، تاکنون ۹۵میلیارد ریال در زمینه اعتبار تملک دارایی‌ها به این اداره‌کل اختصاص یافته که نسبت به ۲سال ماقبل آن که ۲۵میلیارد ریال بوده، رشد حدود ۴ برابری داشته است.

سمیه حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به مناطق محروم داشته و در این مدت، ۸ کتابخانه در استان کلنگ‌زنی و افتتاح شده که همگی در مناطق محروم و دورافتاده بوده‌اند.

وی با اشاره به آمار اقدامات انجام شده در این مجموعه فرهنگی ادامه داد: منابع کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان، ۶درصد افزایش داشته و آمار منابع به ۹۱ هزار و ۲۸۶ جلد رسیده است.

وی ادامه داد: امانت کتاب نیز به میزان ۱۹۰ درصد و اعضای کتابخانه ها به میزان ۲۱۳ درصد در این مدت رشد داشته است.

حیدری با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های روستایی در سطح استان گفت: در حال حاضر ۱۵ باب کتابخانه روستایی در سطح استان داریم و جامعه هدف مناسبی را تحت پوشش فعالیت‌های خود دارند برای راه‌اندازی کتابخانه‌های جدید در مناطق روستایی دیگر درخواست‌هایی داشته‌ایم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام تصریح کرد: سال گذشته کتابخانه شهید غیوری‌زاده در شهرک اسلامی شهرستان مهران، مردم خیر و فرهنگ دوست به مدت ۳۰ سال یک ساختمان نوسازی شده را در اختیار کتابخانه‌ها قرار دادند.

به گزارش ایبنا؛ در استان ایلام ۵۱ باب کتابخانه عمومی نهادی و۶ کتابخانه مشارکتی مشعول خدمات فرهنگی به مخاطبان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها