پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
کارگاه کتاب بازی در بندرعباس/ پنجشنبه خلاق در پارسیان

هرمزگان - کارگاه کتاب بازی در بندرعباس، پنجشنبه خلاق در پارسیان و انتشار ماهنامه فرهنگی ادبی کودک هرمزگان بخشی از اخبار کوتاه فرهنگی و ادبی هرمزگان در پایان هفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، کتاب و ادبیات علی رغم همه مشکلات اقتصادی در سبد فرهنگی و ادبی خانواده‌های هرمزگانی جای دارد. بویژه هر چه جلوتر می‌رویم، برنامه‌های کتاب محور خلاقانه تر و جذاب‌تر می‌شوند. در این بسته خبری به خبرهای مهم حوزه فرهنگ و ادبیات این استان جنوبی پرداخته‌ایم.

ماهنامه فرهنگی ادبی کودک هرمزگان منتشر شد

دومین شماره از ماهنامه فرهنگی ادبی کودک هرمزگان تحت عنوان «کودک ساحل» چاپ و منتشر شد.

در این شماره مطالب هرمزگان شناسی، معرفی کتاب، داستان، آداب و رسوم بومی، بازی و کارتون و … چاپ شده است.

دبیر این نشریه تخصصی هانیه هادی‌نژاد و کاری از گروه رسانه «صبح ساحل» قدیمی‌ترین نشریه فعلی هرمزگان است.

نخستین دورهمی کودکان به همت انجمن فرهنگی شهر دشتی

نخستین دورهمی کودکان به همت انجمن فرهنگی شهر دشتی با حضور بیش از صد کودک در کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان برگزار شد.

کودکان؛ در این نشست، در محیط صمیمی کتابخانه، به قصه خوانی کتاب‌های خوانده شده خود پرداختند و به اشتراک گذاشته و سپس کتاب لیمپی مهربان نوشته‌ی ام. شامپهاوی، ترجمه‌ی شیلا خداداد همراه با آموزش یکی از مهارتهای زندگی (مسخره نکردن دیگران) توسط کتابدار حلیمه روشن زاده قرائت شد.

این برنامه که به منظور ایجاد عادت کتابخوانی و علاقه‌مند کردن بچه‌ها به مطالعه و پیوند عمیق با کتاب برگزار شد، با استقبال کودکان و درخواست مشتاقانه شان برای برگزاری مجدد چنین برنامه‌ای، روبرو شد.

در پایان به پنج نفر که قصه گویی برتر داشتندجوایزی اهدا شد.

کارگاه کتاب بازی در بندرعباس

چهاردهمین کارگاه کتاب بازی پنجشنبه (۷ دی ماه) در مجموعه فرهنگی بوکتاب واقع در خیابان امام موسی صدر جنوبی و طبقه سوم بازار بزرگ بندرعباس برگزار می‌شود.

این کارگاه از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه با تسهیلگری هانیه هادی‌نژاد با محوریت کتاب «کی با من جورتره؟» برگزار می‌شود.

پنجشنبه خلاق در پارسیان

پنجشنبه خلاق دیگری همراه با آموزش کاردستی زیبا و آسان در کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان برگزار شد. در این روز که کودکان حضور پرشوری داشتند با وسایل بسیار ساده (کاغذرنگی، چسپ، طلق و قیچی) توسط حلیمه روشن زاده کتابدار به کودکان آموزش داده شد و آن‌ها در پایان توانستند به خلق کاردستی زیبایی دست یابند.

طرح پنج‌شنبه‌های خلاق یکی از بهترین طرح‌هایی است که در کتابخانه‌های عمومی در حال اجرا است و علی رغم پرورش خلاقیت در کودکان باعث جذب هر چه بیشتر آن‌ها به کتابخانه شده است.

نشست کتابخوان در مجلس روضه حضرت ام البنین (س) در نصیرایی

در نشست کتابخوان کتابخانه‌ای در مجلس روضه حضرت ام البنین (س) به کوشش مولودی پور مسئول کتابخانه آل یاسین نصیرایی شهرستان میناب به معرفی کتب مادران و همسران شهدا پرداخته شد.

معرفی کتاب من مادر مصطفی با خوانش زینب کاهلی زاده، کتاب خاتون و قوماندان توسط صدیقه درویشی، کتاب دختر شینا به همت فاطمه دهقانی نژاد، کتاب سرباز قاسم سلیمانی به تلاش افسانه کریمی و کتاب مهاجر سرزمین آفتاب، توسط مولودی پور در این نشست انجام شد.

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در حاجی آباد

خراسانی پور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی‌آباد از برگزاری دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان خبر داد.

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی حاجی آباد که باحضور اعضا برگزار شد، خراسانی پور دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: این جلسه پس از وقفه طولانی باحضورحجت الاسلام والمسلمین مهدی دری امام جمعه جدید به منظور رسیدگی به دغدغه‌های فرهنگی شهرستان تشکیل شد.

در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین دری رئیس شورای فرهنگ عمومی حاجی آباد گفت: دغدغه ما باید فرهنگ دینی و باورهای دینی ما باشد همگی باید دست به دست هم دهیم همانندحاج قاسم دلسوزانه به مردم و کشورمان خدمت نماییم و همه ما بایستی از مکتب حاج قاسم درس بگیریم و همواره شب و روز درصدد رفع مشکلات و معضلات جامعه تلاش بکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها