سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
وحدت امت اسلامی مهم‌ترین محور فکری مقام معظم رهبری است

خوزستان- معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: یکی از مهم‌ترین ابعاد فکری مقام معظم رهبری وحدت اسلامی و طراحی نقشه راه جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، عبدالله افرازه شهاوند پیش از ظهر سه شنبه در مراسم رونمایی مجموعه ۴۰ جلدی ره‌نامه در دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب از محورهای اندیشه فکری و تحلیلی مقام معظم استخراج شده است و مردم سالاری از جمله محورهای کلیدی است که تأکید بر نقش مردم در توسعه و پیشرفت دارد.

شهاوند پویایی تحلیل واژگان و لغات‌شناسی را منحصر به فردترین ویژگی مقام معظم رهبری دانست و افزود: بارزترین اندیشه فکری ایشان اندیشه اجتهادی است که در سخنرانی‌ها و سند چشم انداز با ادله بیان می‌کنند.

وی ۴۰ کتاب ره‌نامه را برگرفته از نظام‌مند بودن سخنرانی‌های رهبر فرزانه برشمرد و اظهار کرد: نظام‌مند بودن ایشان مبنای فکری برای مطالعه و پژوهش و نقشه راه است و در مسائل داخلی و خارجی شخصیت جامع الاطرافی دارند و صاحب نظر در همه حوزه‌ها هستند.

وی مجموعه ره‌نامه را منظومه فکری مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: این مجموعه در۴ بخش اصلی توسط انتشارات انقلاب اسلامی تدوین شد وجهان بینی فکری رهبر با محوریت توحید براساس مولفه توحید سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و.. کامل پرداخته شده است.

رئیس دانشگاه شهید چمران گفت: روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح کرسی نظریه پردازی، نقد، مناظره و همچنین کرسی آزاد اندیشی را جدا از گروه‌های علوم انسانی به همه گروه‌های علوم پایه، فنی و مهندسی و دیگر گروه‌ها اضافه کرد.

محمد علی آخوند علی افزود: دیدگاه‌های عمیق در قرآن درخصوص کیهان، هستی‌شناسی و مراحل خلقت وجود دارد که دانشمندان علوم انسانی بررسی کردند و دریافتند که بخشی از آن به پایه‌های فیزیک و فلسفه برمی‌گردد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تأکید بر آزاداندیشی دانشجویان عنوان کرد: دانشجویان با آزاد اندیشی باید بتوانند به مسائل روز آگاه و محدودیت‌هایی که در مورد فضای دانشگاه در بیرون از دانشگاه وجود دارد، از بین ببرند.

یادآوری می‌شود: مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه»، دریچه‌ای برای دانستن و اندیشیدن جوان مومن، دانا و انقلابی در مسیر تمدّن نوین اسلامی است که از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه رهبر معظم انقلاب، مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی را با توجه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها