چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
فعالان عرصه کتاب شهر دوستدار کتاب کشور در شهر «رابر»تجلیل شدند

کرمان- آیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی شهر دوستدار کتاب کشور رابر در استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، فرماندار رابر گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای خلاق و پویا داشته باشیم باید همه اقشار جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان را به سمت کتابخوانی سوق دهیم.

حسین آقاملایی با بیان اینکه شهید سلیمانی نماد فرهنگ و نماد جهان اسلام است افزود: این موضوع می‌تواند انگیزه‌ای برای حرکت به سمت پایتختی کتاب در سال آینده در شهر سردار دلها باشد.

رابر در رقابت با ۱۰۵ شهر منتخب شد

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در این آیین با اشاره به کسب مقام‌های گوناگون استان کرمان در جشنواره‌های کتابخوانی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتخاب شهر رابر در رقابت با ۱۰۵ شهر از سراسر کشور را نتیجه تلاش و همت جمعی از فعالان عرصه فرهنگ کتابخوانی شهر رابر عنوان کرد و فعالیت‌های تلاشگران این عرصه معنوی را قابل دانست.

سید مهدی میرتاج الدینی گفت: رابر زادگاه سپهبد شهید سردار سلیمانی است و وجود ایشان یک انگیزه مضاعف برای پویایی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این خطه است لذا درخواست داریم مسئولان و فعالان عرصه فرهنگ و کتاب در شهر رابر برای حضور روستای قنات ملک در دهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور زمینه لازم را فراهم کنند.


از ظرفیت های رابر برای ترویج فرهنگ استفاده شود

احمد وفایی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان نیز با تقدیر از اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رابر که در حقیقت محور حضور این شهر در هشتمین جشنواره پایتخت کتاب ایران بود، اظهار کرد: می‌توان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمند این شهر برای ترویج فرهنگ مطالعه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ مطالعه باید رویداد تعریف شود، خاطرنشان کرد: شکی نیست در سایه همراهی و همدلی ادارات، نهادها، مسئولان شهرستان و علاقمندان و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی می‌توان اتفاقات مبارکی در این عرصه در سطح روستاها و شهرهای استان رقم زد.

به گزارش ایبنا، در این برنامه از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی رابر تجلیل و از المان کتاب در محوطه پارک شهید سلیمانی شهر رابر رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها