سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
حضور قصه‌گویان در مدارس محروم و حاشیه‌ای یزد/ ۳ هزار دانش آموز از جشنواره قصه‌گویی استقبال کردند

یزد - نخستین روز از بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با برگزاری افتتاحیه و همچنین حضور قصه‌گویان کشوری در مدارس محروم یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، نخستین روز از بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور بیش از ۶۰ قصه‌گوی داخلی و خارجی در سالن هلال احمر شهر یزد، پایتخت قصه‌گویی کشور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مراسم گفت: این جشنواره در بیست و پنجمین گام خود به عنوان گامی برای ثبت جهانی است که می‌تواند روند رو به جلو برای قصه‌گویی باشد.

وی افزود: در این دوره از جشنواره بیش از ۱۷ هزار نفر شرکت کردند که بیشترین مشارکت در جشنواره‌های قصه‌گویی در کشور بوده است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی با نام سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی مزین شده است که در این راستا نیز جایزه ویژه سردار سلیمانی به بهترین قصه اختصاص پیدا می‌کند و در کنار آن نیز برای نخستین بار نخستین جایزه جهانی نیز به بهترین قصه اختصاص پیدا می‌کند.

فلاح ادامه داد: شعار جشنواره امسال «با قصه لبخند بسازیم» است که نشان از اهمیت قصه‌گویی در جامعه ایرانی و اهمیت عمومی‌سازی و مردمی‌سازی این بخش است و معتقدیم که نقش خانواده‌ها بسیار حیاتی و اثرگذار است.

حضور قصه‌گویان در مدارس محروم و حاشیه‌ای یزد/ ۳ هزار دانش آموز از جشنواره قصه‌گویی استقبال کردند

حضور قصه‌گویان در مدارس محروم و حاشیه‌ای یزد

در ادامه نخستین روز از جشنواره قصه‌گویی حضور قصه‌گویان کشوری در مدارس محروم یزد برنامه‌ریزی شده بود که قصه‌گویان با حضور در مدارس به قصه‌گویی پرداختند.

دو قصه‌گو از استان‌های البرز و فارس به مدرسه منگلی یکی از مدارس دولتی شهر اعزام شدند و در این مدرسه به اجرای قصه برای دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم پرداختند.

زهره باقری از استان البرز قصه «طوطی و بقال» و الهام خسروی از استان فارس نیز قصه «امانتی یک پوتین» را اجرا کردند.

حضور قصه‌گویان در مدارس محروم و حاشیه‌ای یزد/ ۳ هزار دانش آموز از جشنواره قصه‌گویی استقبال کردند

حضور بیش از سه هزار نفر دانش‌آموزان یزدی در نخستین روز از جشنواره قصه‌گویی

در نخستین روز از بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در شهر جهانی یزد سه هزار دانش‌آموز پای قصه‌های قصه‌گویان نشستند و پیشایش به استقبال قصه‌های یلدایی رفتند.

در اولین ساعت برگزاری جشنواره، قریب به ۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس سماء در مسیر منتهی به محل برگزاری جشنواره و سالن هلال احمر یزد مراسم شادپیمایی داشتند.

در ادامه اجرای این جشنواره به ترتیب تعداد دیگری از دانش‌آموزان از مدارس دخترانه و پسرانه به سالن هلال احمر محل اجرای آیین افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی آمدند.

پس از پایان مراسم افتتاحیه قریب به هزار نفر از دانش‌آموزان از مدارس یاوری، مفتح، شهید شفیعی و رسولیان در سالن حاضر شدند و قصه‌های دلنشین قصه‌گویان را در نوبت‌های مختلف، تماشا کردند.

حضور قصه‌گویان در مدارس محروم و حاشیه‌ای یزد/ ۳ هزار دانش آموز از جشنواره قصه‌گویی استقبال کردند

در نوبت عصر هم دانش‌آموزان پس از بازگشت از مدرسه به همراه خانواده‌های خود از مدارس شاهد آیینه ساز، مدرسه قرآنی بهادری، مدرسه عصر پیشرو و مدرسه سیدالشهدا (ع) قصه‌های بخش ملی و بین‌المللی را تماشا کردند و لحظه‌های ناب و به یادماندنی را در دفتر خاطرات خود ثبت کردند.

اعزام دانش‌آموزان به سالن و حضور در جشنواره قصه‌گویی برای دانش‌آموزان و خانوادهای آنان به صورت رایگان انجام می‌شود.

لازم به ذکر است، بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور بیش از ۶۰ قصه‌گوی داخلی و خارجی از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه به میزبانی یزد، پایتخت قصه‌گویی ایران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط