یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
فاطمیات به‌نشر

به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) به عنوان ناشر کتاب‌های دینی، تاکنون آثار بسیاری را با موضوع سیره و زندگانی اهل بیت (ع) به ویژه زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) منتشر کرده است که کتاب‌های «سیره فاطمی»، «حکمت‌های فاطمی»، «پیراهن دوستی»، «فرازهایی از سخنان حضرت فاطمه (س)»، «مادر خلقت»، «یک نفر تو را دوست دارد» و … از جمله این آثار است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر) به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) کتاب‌های خود را با موضوع سیره و سبک زندگی بانوی دو عالم به مخاطبان معرفی و پیشنهاد می‌کند.

به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) به عنوان ناشر کتاب‌های دینی، تاکنون آثار بسیاری را با موضوع سیره و زندگانی اهل بیت (ع) به ویژه زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) سرور بانوان جهان منتشر کرده است که کتاب‌های «سیره فاطمی»، «حکمت‌های فاطمی»، «پیراهن دوستی»، «فرازهایی از سخنان حضرت فاطمه (س)»، «مادر خلقت»، «یک نفر تو را دوست دارد» و … از جمله این آثار است.

گلگشتی در سیره و حکمت‌های فاطمی

کتاب «سیره فاطمی» از مجموعه کتاب‌های «چراغ راه» شامل ترجمه و توضیح ۴۰ حدیث و نقل تاریخی با مضمون‌های اخلاق، سیره، مبارزات، مسائل مربوط به خانواده و عبادی همراه با توضیحی یک صفحه‌ای است که به سیره رفتاری و خلق و خوی بانوی بزرگ اسلام، حضرت زهرا (س) مربوط می‌شود. این اثر به قلم جواد محدثی، محقق و پژوهشگر قرآنی نوشته شده است. شناخت اجمالی امام، ویژگی‌های شخصی، عبادات، اخلاق، ادعیه و برخورد با دیگران، سرفصل‌های این کتاب را شامل می‌شوند.

هم چنین کتاب «حکمت‌های فاطمی» از دیگر آثار حجت‌الاسلام جواد محدثی چهارمین جلد از مجموعه «راه زندگی» است که به ترجمه و توضیح چهل حدیث برگزیده از سخنان نورانی آن عالمه صدیقه با موضوعات محبت اهل بیت (ع)، همسرداری، قناعت و ساختن در تنگناهای معیشتی زندگی، جلوگیری از افراط و تفریط، گذشت، ایثار، دعا برای دین، دنیا و آخرت و… می‌پردازد. این آثار با استقبال خوب مخاطبان در چندین نوبت تجدید چاپ شده است. در این اثر، چهل سخن برگزیده از حضرت فاطمه (س) همراه با ترجمه و توضیحی مختصر ارائه شده تا بر جنبه کاربردی آن بیفزاید. پیش از ورود به بخش احادیث، زندگی‌نامه مختصری هم از آن امام معصوم آمده تا مخاطبان با شناخت و بصیرت بیشتری نسبت به صاحب این سخنان ارزشمند، روایت‌های این کتاب را مطالعه کنند.

داستان‌هایی کوتاه از زندگی اجتماعی حضرت فاطمه (س) در «پیراهن دوستی»

«پیراهن دوستی» به نویسندگی مسلم ناصری از مجموعه کتاب‌های ۱۴ جلدی «داستان‌های ائمه معصومین (ع)» با موضوع زندگی حضرت زهرا (س) است که توسط به‌نشر در دو نوبت به زیور چاپ آراسته و منتشر شده است. این اثر، برگرفته از ۸ داستان از زندگی حضرت زهرا (س) برای نوجوانان و جوانان براساس منابعی همچون؛ بحار الانوار، مکارم الاخلاق، تاریخ یعقوبی، مستدرک الوسایل، المعجم الکبیر، امالی و… نوشته شده است که در همایش کتاب سال ۹۸ حوزه در جمع آثار برتر قرار گرفت.پیراهن دوستی، گرده‌های طلایی نان، اشکی بر زخمی، یادگاری، باران مروارید، گردن‌بند، خالی اما پر از آفتاب، اذان ناتمام از جمله داستان‌های کوتاه این اثر است که به بیان جنبه‌های عملی از زندگی حضرت زهرا (س) می‌پردازد و در آن سعی شده بعد عملی، اخلاقی، رفتار و گفتار حضرت زهرا (س) از جمله بخشش، دلسوزی، مدارا کردن ایشان با مردم، رابطه دوستی با پدر، کمک به دیگران، ارتباط حضرت زهرا (س) با اطرافیان و همسایه ها و شرکت در مسائل اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد.

فرازهایی از سخنان حضرت فاطمه (س)

کتاب «فرازهایی از سخنان حضرت فاطمه (س)»، گلگشتی است در بوستان حکمت‌های فاطمی که در دو جلد با رویکردی به سیره عملی آن حضرت در امور مختلف توسط محمد حکیمی به نگارش درآمده است.این اثربه بیان موضوعاتی از جمله اصلاحات اجتماعی، سادگی و ساده‌زیستی، بخل، پیوندهای خانوادگی، ویژگی‌های شیعه راستین، شرایط روزه‌داری، گرامیداشت زن و… از سخنان حضرت فاطمه (س) می‌پردازد که از منابع گوناگونی چون اصول کافی، نهج‌الحیاة، عیون اخبارالرضا، بحارالانوار و… بهره گرفته است.

یک نفر تو را دوست دارد

مجموعه ۶ جلدی کتاب‌های «یک نفر تو را دوست دارد» از انتشارات به‌نشر با هدف بهره‌گیری از بیانات و احادیث چهارده معصوم (ع) به قلم علی باباجانی ویژه گروه سنی نوجوان نگارش شده و روایتگر داستان‌هایی با مضمون احادیث اهل بیت (ع) است. یک جلد این مجموعه، داستان‌هایی برگرفته از احادیث حضرت زهرا (س) را روایت می‌کند. این کتاب مجموعه ۱۲ داستان اخلاقی است که هریک با محوریت احادیث و کلمات گوهربارحضرت زهرا (س) ویژه نوجوانان از منابع مهم و معتبر دینی همچون؛ بحارالانوار، نهج الحیاه، کنزالعمال، علل الشرایع و…انتخاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها