شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
پویش عمومی شاهنامه‌خوانی را برگزار می‌کنیم/ حداکثر تعامل را با نویسندگان داریم

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، ضمن تشکر از رئیس‌جمهور تاجیکستان برای توزیع یک نسخه شاهنامه به هرخانواده تاجیکی، با بیان اینکه شاهنامه میراث مشترک بشری است، از تدارک برگزاری پویش‌های شاهنامه‌خوانی در کشور خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره اقدام رئیس‌جمهور تاجیکستان در اهدا یک جلد شاهنامه به هر خانواده تاجیکی تا یک‌سال دیگر بیان کرد: از اقدام دولت تاجیکستان، تشکر می‌کنم. شاهنامه و حکیم فردوسی گنج مشترک همه فارسی‌زبان‌ها و ساکنان منطقه ایران فرهنگی است؛ علاوه‌براین شاهنامه را گنج و میراث مشترک بشری می‌دانیم.

وی با تأکید بر جایگاه شاهنامه در ایران افزود: در نظام آموزشی و مقاطع مختلف تحصیلی و در اغلب منابع درسی، گزیده‌هایی از شاهنامه وجود دارد اما یک پویش عمومی شاهنامه‌خوانی باید ایجاد شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تشکیل پویش عمومی شاهنامه‌خوانی را به همکارانم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، واگذار کرده‌ام؛ بنابراین سال آینده، سال برگزاری پویش‌های بزرگ فرهنگی خواهد بود؛ به‌عبارت دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت شاهنامه، گلستان و بوستان درحال برگزاری پویش‌های بزرگ فرهنگی است.

اسماعیلی با بیان اینکه آثار شعرای کهن ایرانی، بیش از اثر ادبی، اثر اخلاقی و حکمی هستند، گفت: آثاری مانند شاهنامه، گلستان و بوستان حوزه‌های تمدنی ایرانی‌ها محسوب می‌شوند و تلاش می‌کنیم جایگاه این آثار را تقویت کنیم.

هیئت نظارت بر کتاب حداکثر تعامل با نویسندگان را دارد

وی درباره آخرین خبرها از وضعیت کتاب سیدمهدی شجاعی بیان کرد: به دوستانم گفته‌ام، مسائل کتاب سیدمهدی شجاعی را بررسی کنند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردم، آقای سیدمهدی شجاعی، از بهترین نویسندگان دوره انقلاب اسلامی و آثار ایشان، آثار بسیار فاخر و ارزشمندی است؛ سال‌ها است مخاطب کتاب‌های این نویسنده هستیم. به‌هر حال مقرراتی وجود دارد و تلاش می‌کنیم در چارچوب حل کنیم. از دوستانم در هئیت نظارت برکتاب خواهش کردم حداکثر تعامل را با همه نویسندگان ازجمله آقای شجاعی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها