پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
برگزاری مهرواره قصه‌گویی در استان البرز / نقل خاطرات شیرین کودکان توسط مادران

البرز - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز از برگزاری مهرواره قصه‌گویی برای مادران و مادربزرگ‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، زینب عاشری پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مقوله جوانی جمعیت از برگزاری مهرواره قصه گویی ویژه مادران و مادربزرگ‌های البرزی خبر داد و گفت: این مهم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت جوانی جمعیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترغیب مادران به فرزندآوری اشاره کرد و گفت: برپایی مهرواره قصه‌گویی مادران از جمله این فعالیت‌ها است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز به طرح این موضوع در شورای کارشناسی کانون و تهیه طرح مقدماتی شیوه‌نامه اشاره کرد و گفت: مقرر شده است؛ زمینه حضور تمامی مادران در این ویژه برنامه فراهم شود.

عاشری با تاکید بر اینکه در صورت امکان مهرواره را به صورت ملی تعریف می‌کنیم، گفت: با توجه به ضرورت برگزاری دوره آموزشی برای قصه گویی، در مرحله اول مهرواره را با خاطره گویی آغاز کنیم تا مادران و مادربزرگ‌ها خاطرات شیرین خود از کودکی و نوجوانی و بزرگسالی فرزندانشان را به عنوان پیش زمینه قصه گویی تعریف کنند و ضمن ایجاد فضای مفرح و امیدوار کننده و شاد به تقویت رابطه مادر و فرزند نیز کمک کنیم.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز کودکان و نوجوانان میهمان این مهرواره خواهند بود تا شنونده خاطرات مادران و مادربرزگ‌های خود باشند.

فراخوان نهایی این مهرواره دی ماه ۱۴۰۲ همزمان با ولادت بزرگ بانوی اسلام، حضرت زهرا (س) منتشر و جزئیات بیشتری از آن بیان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها