پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
پوستر «مشاعره علوی» در بجنورد رونمایی شد

خراسان شمالی- همزمان با ایام فاطمیه، پوستر نخستین مسابقه بزرگ « مشاعره علوی » در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی به طور رسمی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، صبح پنجشنبه در مراسم آئین رونمایی از پوستر مسابقه مشاعره علوی حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، ترویج و نشر شعر آئینی و بیان سجایای ائمه اطهار علیهم السلام بویژه امیرالمومنین علیه السلام را کار بسیار مهمی دانست.

وی بیان کرد: این حرکت و برنامه‌ها نه تنها در شهرهای استان خراسان شمالی که از مناطق کوچک و محروم کشور است بلکه در شهرهای مذهبی و بزرگ هم کمتر اتفاق می‌افتد.

پوستر «مشاعره علوی» در بجنورد رونمایی شد

حجت‌الاسلام نوری ضمن تشکر ویژه از جوانان مسجدی مسجد امام حسن عسگری بجنورد برای برگزاری اینچنین برنامه‌ای گفت: در وصف حضرت علی علیه‌السلام هر چه گفته شود باز هم کم است.

وی با اشاره به کارهای ارزشمند ادبی و تاریخ ادبیات فارسی در مدح سیره علوی و مولا امیرالمومنین علیه‌السلام از جمله اشعار مولانا که خود شاعری اهل تسنن است، نیز اشاراتی داشت و بر شناخت و ترویج فرهنگ علوی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه توحید بدون علی ناقص است، صمیمانه مطرح کرد: مثل آن امام همام نیامده و نخواهد آمد.

وی تصریح کرد: این برنامه‌ها به منش علی بودن و علی گونه زندگی کردن و رنگ علی گرفتن ختم شود.

همچنین در ادامه این مراسم نیز حجت‌الاسلام پاکدامن مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، گفت: مساجد به عنوان پایگاه‌های مردمی نه تنها می‌توانند برنامه‌هایی در سطح شهرستانی و استانی برگزار کنند بلکه می‌توانند برنامه‌هایی مسجدی محور در سطح ملی برگزار کنند.

وی تاکید کرد: امور مساجد از هرگونه برنامه‌ای که در راستای ترویج و گسترش ادبیات فاخر ایرانی همچون مشاعره علوی باشد حمایت خواهد کرد.

پوستر «مشاعره علوی» در بجنورد رونمایی شد

در پایان این مراسم سیدباقر سیدی زاده دبیر نخستین مسابقه بزرگ مشاعره علوی گفت: این برنامه با همکاری و تعامل با انجمن ادبی رهان برای نخستین بار با حضور اساتید برجسته و ممتاز کشوری در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

به گزارش (ایبنا) این مراسم با رونمایی از پوستر «مشاعره بزرگ علوی» توسط نماینده ولی‌فقیه و همراهی اهالی مسجد و «حمید نظریان» دستیار استاندار در امر مردمی سازی دولت و دیگر مسئولان استانی از جمله حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد پایان یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها