چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
اختصاص ۵ میلیارد تومان به یادمان سید جمال‌الدین اسدآبادی

همدان - استاندار همدان از اختصاص پنج میلیارد تومان به یادمان سید جمال‌الدین اسدآبادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه هیئت امنای بنیاد سید جمال‌الدین اسدآبادی ضمن قدردانی از برگزاری کنگره بزرگداشت سیدجمال‌الدین طی سال گذشته افزود: حرکتی که امروز در کشورهای مختلف اسلامی می‌بینیم، بخشی ریشه در تفکرات و حرکات این شخصیت ارزشمند دارد.

وی با اشاره به اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای مجتمع‌های فرهنگی استان از محل ردیف اعتبارات سفر ریاست جمهوری که ۵ میلیارد تومان برای یادمان سیدجمال‌الدین تخصیص یافته است گفت: امسال نیز ۵ میلیارد تومان برای این یادمان اختصاص خواهیم داد.

استاندار همدان گفت: می‌توانیم بنیاد ایران‌شناسی و انجمن مفاخر همدان را فعال کنیم و تاریخ معارف رجال ویژه استان نیز تهیه شود.

مشکل یادمان سید جمال حل شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز اظهار کرد: کمتر از یک سال از شروع کار بنیاد سیدجمال اسدآبادی می‌گذرد و اولین اقدام ثبت رسمی آن بوده که در چند روز آینده کار نهایی می‌شود.

مسعود ویژه با بیان اینکه مشکل معارضین یادمان نیز بعد از ۲۰ سال حل شد، گفت: ۴ میلیارد تومان نیاز است تا یادمان افتتاح شود، البته یک میلیارد تومان از محل استانی در حال تحقق است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی طی اسفندماه عنوان کرد: نحوه مطلوب برگزاری مراسم نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

معرفی سید جمال و حرکت او اهمیت زیادی دارد

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور نیز در این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس اظهار کرد: سیدجمال‌الدین اسدآبادی نقش مهمی در جهان اسلام ایفا کرد که باید به جهانیان معرفی شود.

محمود شالویی با بیان اینکه در جهانی که امروز در آتش فتنه‌ها می‌سوزد، معرفی سیدجمال و حرکت ایشان اهمیت خاصی دارد گفت: امیدواریم نمایندگی‌های فرهنگی را در کشورهای اسلامی در این زمینه فعال کنیم و معرفی سیدجمال را از راه‌های مختلف در برنامه داشته باشیم.

وی معرفی شخصیت این اندیشمند بزرگ را برای نوجوان در آموزش و پرورش حائز اهمیت دانست و گفت: اقدامات خوبی در حوزه ساخت یادمان سیدجمال انجام شده و اعتبارات خوبی تخصیص یافته که امیدواریم برنامه‌های جانبی را هم بعد از افتتاح این بنا داشته باشیم.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با تاکید به اینکه از هیچ کمکی به بنیاد سیدجمالدین دریغ نخواهیم کرد خاطرنشان کرد: آمادگی کامل داریم برای انجمن مفاخر استان همدان هم کار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط