چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
حافظ به بالاجاده رفت!

گلستان- اعضای انجمن ادبی حافظ مهر گرگان با هدف گردشگری فرهنگی از کتابخانه مستقل فرهنگ در روستای بالاجاده شهرستان کردکوی بازدید کردند و از نزدیک با ظرفیت این پاتوق فرهنگی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، کتابخانه مستقل فرهنگ در روستای بالاجاده شهرستان کردکوی که به همت محمدرایجی، فرهنگی بازنشسته بنیانگذاری شده است، عصرسه شنبه میزبان جمعی از اعضای انجمن ادبی حافظ مهر شهرستان گرگان شد و آن‌ها در فضایی صمیمی با ظرفیت‌ها، فعالیت‌ها و خدمات این کتابخانه مستقل آشنا شدند.

در حاشیه این بازدید فرهنگی یوسف مسگری حافظ پژوه و مدیرانجمن حافظ مهر گرگان وجود چنین فضایی را حاصل سال‌ها عشق ورزی چهره‌ای چون محمدرایجی دانست و گفت: خدمات و پشتکار بانی این کتابخانه نشان از جدیت و عشق وافرش به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است و می‌تواند الگویی برای نسل جوان و مروجان کتاب باشد.

همچنین در این بازدید فرهنگی، محمدرایجی بانی کتابخانه مستقل فرهنگ ضمن ابراز خرسندی از میزبانی دوستداران و فعالان عرصه فرهنگ و ادب، گفت: در تابستان سال ۱۳۵۷ تنها کتابخانه روستای بالاجاده را با یک قفسه دست‌ساز چوبی در خانه قدیمی و موروثی پدرم تاسیس کردم. تا ۲۰ سال به همان سبک و سیاق به فعالیت پرداختم تا اینکه در زمستان سال ۱۳۹۷ با مشارکت مردم دست به مرمت و بازسازی زدم تا اینکه در تابستان ۱۴۰۰ کتابخانه از خانه پدری به مکان فعلی (مدرسه سابق شهید حاج اسدالله بالاجاده) کوچ کرد.

حافظ به بالاجاده رفت!

وی در ادامه ضمن تشریح ظرفیت‌ها و خدمات و امکانات کتابخانه گفت: کتابخانه مستقل فرهنگ روستا بالاجاده شهرستان کردکوی، در هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سال ۹۹ از میان ۲۰۵۰ شرکت‌کننده از ۳۰ استان کشور، جزو ۱۰ برگزیده نهایی کشور انتخاب و تنها منتخب برگزیده استان گلستان شد.

رایجی ادامه داد: همچنین این کتابخانه در امور تبلیغی و ترویجی همواره به‌صورت خودجوش فعال بوده و نسل نوجوان و جوان را عمدتاً مورد هدف قرار می‌دهد.

محمد رایجی افزود: کتابخانه فرهنگ سال گذشته و امسال در غرفه‌ای در نمایشگاه بزرگ کتاب تهران با رویکرد تبلیغی و ترویجی و نیز در پانزدهمین و شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین در گلستان حضوری چشم‌گیر داشت که مورد استقبال ویژه علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش ایبنا، برپایی محفل شعر مشترک با عنوان «شبی با حافظ» و نیز اهدای هدیه فرهنگی به کتابخانه فرهنگ از دیگر رویدادهای این اردوی فرهنگی بود.

حافظ به بالاجاده رفت!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها