دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
نمایش رادیویی «غریب زمانه» از رادیو زیارت پخش خواهد شد

خراسان‌رضوی – نمایش رادیویی «غریب زمانه» با نگاهی به کتاب «مشکور» نوشته سعید تشکری از رادیو زیارت پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، نمایش رادیویی «غریب زمانه» با نگاهی به کتاب «مشکور» نوشته زنده‌نام سعید تشکری در قالب ۴ قسمتِ ۳۰ دقیقه‌ای از رادیو زیارت پخش خواهد شد.

نمایش رادیویی «غریب زمانه» اتفاقاتِ قبل از شهادت امام موسی کاظم (ع) تا آغاز ولادت امام رضا (ع) را روایت می‌کند.

در این سریال رادیویی به گروهی به نام واقفیون اشاره می‌شود که به بیراهه می‌روند و امامت امام‌رضا (ع) را قبول نمی‌کنند، آن‌ها اعتقاد دارندکه امام‌کاظم (ع) امام غایب است و بعد از او امامی نخواهیم داشت. در این برهه از زمان برای دختر امام موسی (ع) یعنی حکیمه خاتون اتفاقاتی می‌افتد و بلاهایی که خلیفه وقت عباسی، هارون‌الرشید سر این خانواده می‌آورد و شجاعت یاران امام در این اثر رادیویی به تصویر کشیده می‌شود.

داستان این نمایش نیز با نگاهی به زندگی یک زن و شوهر شروع می‌شود که تاکنون به مدینه نیامده‌اند و به بهانه شنیدنِ وصف خوبی امام موسی کاظم (ع)، برای دیدار او مسیر سختی را طی می‌کنند و به مدینه می‌آیند. زن شیفته‌ی حکیمه خاتون می‌شود و در منزل امام موسی کاظم (ع) مستقر می‌شود و روز به روز بیشتر به اخلاق و منش این خانواده علاقه‌مند می‌شود.

به گزارش ایبنا؛ نویسنده نمایش رادیویی «غریب زمانه» نگار تشکری، تهیه‌کننده آن امیررضا رئوف و کارگردانی آن به عهده احمد مینایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها