دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
بازیگر اجاره‌نشین‌ها درگذشت

کرمانشاه- پرویز اعراضی هنرمند و شاعر کرمانشاهی در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، «پرویز اعراضی» هنرمند و شاعر کرمانشاهی شامگاه یکشنبه، در ۸۵ سالگی پس از از ۳۳ سال خدمت در مخابرات ارتش و دار فانی را وداع گفت.

مرحوم اعراضی در بهمن ۱۳۶۶ بازنشسته شد و در حالی که در حوزه ادبی و شعر سرایی ذوق و سلیقه‌ای داشت پس از بازنشستگی به طور جدی‌تر در قالب داستان مطالب طنزی را به رشته تحریر درآورد.

اشعار و نوشته‌های مرحوم اعراضی بیشتر حول محور مسائل و مشکلات روزمره مردم کرمانشاه بوده به نحوی که سال ۱۳۶۷ به صدا و سیما دعوت شد و برای یک جُنگ هفتگی موضوع وضعیت بهداشت در میدان وزیری در نقد کله پاچه فروش‌ها رو مطرح کرد و یا در خصوص گرانی ویزیت اشعاری نوشته بود.

اوج هنرنمایی مرحوم اعراضی در سریال اجاره نشین‌ها بود، فیلمی که اشعار اصلی آن از شامی کرمانشاهی بود، اما مرحوم اعراضی علاوه بر بازی در آن مجموعه برخی از اشعار آن را هم نوشته بود.

در پی در گذشت مرحوم پرویز اعراض پوریا جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد.

کل نفس ذائقة الْموت و إنما توفوْن اجورکم یوم القیامة فمن زحزح عن النار و ادخل الْجنة فقد فاز و ما الْحیاة الدنیا الا متاع الغرور

خبر درگذشت هنرمند نام آشنا و محبوب کرمانشاهی مرحوم پرویز اعراضی موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان که عمر شریف خود را در عرصه فرهنگ و هنر صرف نموده بود و با بیانی شیرین در حوزه‌های بازیگری، شعر محلی و نویسندگی فعالیت داشت، جایگاهی ویژه در بین مردم هنر دوست استان به دست آورده بود که بی شک دعای خیر مردم استان توشه آخرت او خواهد بود.

مدال افتخار تقدیم فرزند و برادری شهید به انقلاب اسلامی در کنار سایر افتخارات این هنرمند متعهد، نام ایشان را در تاریخ فرهنگی هنری استان جاودان خواهد ساخت.

اینجانب ضمن تسلیت به خاندان مکرم ایشان برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر بر این مصیبت را مسئلت دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها