دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
طرح «قصه یازدهم» در هرمزگان اجرا می‌شود

هرمزگان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از اجرای طرح «قصه یازدهم» در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، پروین پشتکوهی در جلسه روز جهانی معلولین در آموزش و پرورش استثنایی استان، ضمن گرامی‌داشت هفته معلولین از اجرای طرح «قصه یازدهم»، بسته ویژه شخصیتی خبر داد و افزود: طرح «قصه یازدهم» به عنوان طرحی به شکل حضور مربی در شکل گیری شخصیت کودکان به منظور افزایش اعتماد به نفس است.

وی گفت: شناسایی و رشد استعدادها و بالابردن سطح توانایی‌های ادبی، هنری، مهارتی و اجتماعی کودکان و نوجوانان با استفاده از ظرفیت‌های مشترک مراکز فراگیر کانون و مدارس استثنایی از جمله اهداف مشترک دو دستگاه است.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان آموزش و پرورش استثنایی با هم افزایی و همکاری‌های مشترک، همواره تلاش می‌کنند که تمام ظرفیت‌ها و امکانات را به منظور توانمندسازی کودکان ونوجوانان با نیاز ویژه را فراهم سازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با ایجاد مراکز فراگیر مختص ارائه خدمات به کودکان دارای نیازهای ویژه، در کنار دیگر اعضای کانون بوده و این امکان را فراهم ساخته است که با استفاده از ظرفیت‌های این مراکز، رشد و پرورش استعدادها و بالابردن سطح توانایی‌های ادبی، هنری، مهارتی و اجتماعی کودکان ونوجوانان با نیاز ویژه را ایجاد کند.

پشتکوهی، کانون پرورش فکری را از ظرفیت‌های گسترده و جدی در حوزه ارائه خدمات آموزشی به کودکان دارای نیازهای ویژه دانست و گفت: فعالیت‌های اثربخش کانون می‌تواند در راستای هرچه توانمندتر کردن استعدادهای کودکان دارای نیازهای ویژه به کار گرفته شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان همچنین ابراز داشت: این اداره کل در حال حاضر، با دارا بودن کتابخانه‌ها و بیش از ۶۰ فعالیت در زمینه‌های ادبی، هنری، فرهنگی و بهره‌مندی از نیروی انسانی توانمند و متخصص است که زمینه رشد و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان با نیاز ویژه را با همکاری مدارس استثنایی دارا است.

این مدیر فرهنگی گفت: امسال در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، قصه‌گویی با زبان اشاره را در جشنواره استانی داشتیم که از سوی کودکان و خانواده‌ها مورد استقبال قرار گرفت.

مدیرکل کانون هرمزگان، ضمن اشاره به ارزشمندی کار معلمان و مربیان در کارسخت و طاقت فرسای کار با دانش‌آموزان استثنایی افزود: مربیان مراکز فراگیر کانون نیز از جمله نیروهای متخصص و کارشناس در حوزه ارائه خدمات به کودکان و دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه هستند که همین امر می‌تواند با همکاری دوسویه با سازمان آموزش و پرورش استثنایی به انتقال تجربه‌ها به هم‌افزایی دو دستگاه کمک کند.

پشت کوهی همچنین برگزاری جشنواره قصه گویی ویژه کودکان و نوجوانان و آموزگاران مداری استثنایی را پیشنهاد داد.

در پایان این جلسه، مدیرکل کانون هرمزگان با اهدا لوح و بسته فرهنگی (کتاب) به مناسبت هفته معلولین از تلاش‌ها و همکاری‌های دو جانبه مجید رجبی رئیس مدارس استثنایی استان هرمزگان تقدیر و تشکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها