یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
نمایشگاه تصویرگری کتاب کودک و نوجوان در سنندج برپا شد

کردستان - نمایشگاه آثار تصویرگری کتاب کودک و نوجوان، هفت هنرمند کردستانی با عنوان « ئه‌و کتیبه‌ی خوشم ده‌ویست» از ۱۸ لغایت ۲۳ آذرماه در نگارخانه هنر شهر سنندج برپا شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در حاشیه برپایی نمایشگاه «ئه‌و کتیبه‌ی خوشم ده‌ویست» که دربردارنده آثار تصویرگری کتاب کودک ونوجوان هنرمندان کردستان است، به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: کودکان با تصاویر به دنیای قصه‌ها وارد می‌شوند و خیال‌پردازی تصویرگر در کنار متن به داستان جذابیتی دوچندان می‌بخشد.

معصومه حسنی خونسار، با بیان اینکه مهمترین عامل انتخاب کتاب توسط کودک، تصویر است، افزود: نقاشی و تصویر مناسب در کتاب کودک بعضاً از خود متن یا محتوا اهمیت بیشتری دارد، چرا که این تصاویر می‌تواند درک مفاهیم و محتوا را برای کودک آسانتر کند و کودکان ارتباط بهتری با کتاب برقرار کنند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار تصویرگری کتاب کودک و نوجوان در سنندج گفت: برپایی نمایشگاهی با این آثار ارزشمند از هفت هنرمند جوان تصویرگر به صورت تخصصی در حوزه کتاب کودک، نشانگر وجود پتانسیل بزرگی در این بخش در استان می‌باشد که شایسته است مورد حمایت مسئولین مرتبط قرار گیرد.

نمایشگاه تصویرگری کتاب کودک و نوجوان در سنندج برپا شد

حسنی خونسار توجه به بخش کودک را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بخش ویژه کودک ایجاد خواهد شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان یادآوری کرد: هم اکنون کردستان دارای ۸۲ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه آثار تصویرگری کتاب کودک و نوجوانان به همت جمعی از تصویرگران فعال کردستان و با مشارکت اداره کل کتابخانه عمومی کردستان در نگارخانه هنر شهر سنندج دایر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها