دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
مطالعه کتاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است

گیلان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت ترغیب افراد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان به خواندن کتاب و مطالعه گفت: مطالعه کتاب در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، موسی فکور در جریان افتتاح ساختمان بهسازی شده کتابخانه کلاشم شهرستان شفت افزود: بسیاری از موضوعاتی که می خواهیم به نسل آینده منتقل کنیم، از طریق کتاب تاثیرگذارتر است بنابراین کتابهایی که در مورد تاریخ کشور بویژه دوران دفاع مقدس نگاشته شده را می توان در معرض مطالعه نوجوانان و جوانان قرار داد.

وی عنوان کرد: بشر برای رسیدن به کمال نیازمند مطالعه کتاب است بر همین اساس پیامبران با کتاب آمدند و پیامبر اکرم (ص) با کتاب قرآن آمد و به ما فهماند که برای رسیدن به کمال و سعادت باید کتاب مطالعه کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان ادامه داد: فضای خوبی برای مطالعه در این شهرستان فراهم شده است از اینرو باید برای نوجوانان و جوانان انگیزه کافی کتابخوانی هم ایجاد کرد.

وی بر لزوم ترغیب فرزندان به خواندن کتاب توسط خانواده‌ها تاکید و تصریح کرد: بیشتر آسیب‌های اجتماعی بدلیل این است که فرزندانمان کمتر به سمت کتاب می روند بنابراین باید برای رسیدن به کمال انسانی آنها را به مطالعه کتاب سوق دهیم.

یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های گیلان نیز کتابخانه کلاشم شفت را بهترین کتابخانه روستایی استان معرفی کرد و گفت: این کتابخانه برای استفاده عموم از این فضا و برای ارائه خدمت به مردم بهسازی شده است.

کتابخانه عمومی امام علی (ع) کلاشم شهرستان شفت یکی از کتابخانه های عمومی فعال استان گیلان است که در سال جاری با اختصاص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار بهسازی شده و با افتتاح بخش کودک در این کتابخانه در اختیار اعضا و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفت.

این کتابخانه عمومی دارای بخش های متنوعی چون بخش کودک، نوجوان، بخش مطالعه، مرجع، نشریات، دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی از مراکز مهم فرهنگی در گیلان است.

این کتابخانه ۲۵۰ عضو فعال و ۱۲ هزار جلد انواع کتاب برای سنین کودک، نوجوان و بزرگسال در علوم مختلف دارد.

شفت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها