یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
کتاب قوی سیاه در نشست تخصصی یک کار آفرین موفق چه می‌خواند بررسی شد

خراسان‌رضوی - کتاب «قوی سیاه» در نشست تخصصی «یک کار آفرین موفق چه می خواند» که به همت اندیشگاه رضوی کتابخانه مرکزی رضوی برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، روان درمانگر، مدیر فنی و علمی مرکز خدمات تخصصی روانشناسی و سخنران این نشست که در تالار کنفرانس کتابخانه مرکزی رضوی برگزار شد، نگاه مولف کتاب نسبت به وقایع را نگاهی نو و متفاوت عنوان کرد و گفت: دنیا قابل پیش بینی نیست و به خصوص در زمینه رویدادهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر چقدر که از دنیای قدیم به دنیای مدرن پا می نهیم اعتقاد به شانس پررنگ تر می شود و زمانی که یک رویداد غیرقابل پیش بینی رخ می دهد می‌پنداریم که می توانستیم از قبل آنها را مدیریت و پیش بینی کنیم در حالی که ماهیتاً غیر قابل پیش بینی هستند.

مقدس زاده کتاب قوی سیاه را از آن سوی با کارآفرینی مرتبط عنوان کرد که افرادی که می خواهند وارد حیطه کارآفرینی شوند باید بدانند وارد دنیایی خواهند شد که پر از قوی‌های سیاه (اتفاقات غیر قابل پیش بینی) است که هم پیام‌های سهمگین دارد و هم نمی شود پیش بینی کرد.

وی تصریح کرد: اگر کارآفرین تصور درستی از حیطه کارآفرینی نداشته باشد دچار یاس و ناامیدی خواهند شد و از اینکه گاهی دستاورد ملموسی نداشته اند ناامیدی و خستگی بر او غلبه خواهد کرد و شکست خود را نشانه ضعف خود می‌دانند در حالی که بسیاری از افراد توانمند هستند که بخت و شانس یارشان نبوده و شکست خورده اند و این را نباید به هم نسبت دهند.

این روانشناس، در خصوص مهم ترین هدفی که از برگزاری نشست حاصل می شود گفت: با مطالعه این اثر توقع می رود افراد فکر نکنند دنیا قابل پیش بینی است و این تردید که ایجاد شود خودش مبارک است و کمک می کند افراد مجدد تلاش از سرگیرند و خودشان را محک بزنند. دوباره باورهایشان را ارزیابی کنند و به نوع نگاهشان نسبت به دنیا حساسیت به خرج دهند که آیا این نگاه منطقی با واقعیت هست یا خیر و اگر هست چقدر؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها