یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
کتابخانه مساجد گسترده‌ترین پیشخان در کشور / اهدای ۲۵۰ هزار عنوان کتاب به مساجد

خوزستان-رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بیان کرد: ۱۰ هزار کتابخانه در مساجد کشور وجود دارد و پیشخان کتاب مساجد، گسترده‌ترین پیشخان در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، حجت الاسلام کمال خداداده ظهر یکشنبه در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های مساجد نسبت به کتابخانه‌های نهادی دو برابر است، اظهار کرد: کتابخانه‌های مساجد همچون کتابخانه‌های عمومی بخش مخزن و سالن مطالعه دارند و پیشخان کتاب مساجد، گسترده‌ترین پیشخان در کشور است.

وی با توضیح اینکه کتابخانه‌های مساجد به علت اینکه رایگان اداره می‌شوند کمتر مورد توجه عموم قرار می‌گیرند، عنوان کرد: با توجه به شیوه اداره مساجد، موضوع کتاب و کتابخانه در مساجد از اقبال کمتری برخوردار است. و اعتباراتی که به دیگر نهادهای تأثیرگذار در حوزه کتاب اختصاص می‌یابد، با اعتباراتی که در مساجد دریافت می‌کنیم اصلاً قابل مقایسه نیست.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور مساجد را عرصه و سنگر مهمی در بحث ترویج کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: تلاش می‌کنیم عملیاتی را در رویدادهای فرهنگی با مسابقات کتابخوانی، شنبه‌ها با کتاب، خوانش کتاب و کتاب‌های صوتی برگزار کنیم.

وی گفت: سال گذشته طرح پالایش کتابخانه‌های مساجد آغاز شد و در این پالایش کتاب‌های که فرسوده بودند از دور خارج و کتاب‌های جدید جایگزین کتاب‌های قدیمی شد. مثل طرح اهدای کتاب و اهدای دانایی کتابخانه‌های عمومی به مکان‌های موردنیاز اهدا شد.

حجت الاسلام خداداده ادامه داد: سال گذشته ۲۵۰ هزار عنوان کتاب به کتابخانه‌های مساجد تزریق شد و امیدواریم با نگاه و عنایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال نیز ۲۵۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مساجد اهدا شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بخش دیگر سخنان خود با تشریح اینکه باید زیست بوم مساجد تغییر کند، اظهار کرد: همان طور که سبک زندگی امروز تغییر کرده و این سبک اجازه حضور مردم در مسجد را کمتر کرده است، باید براساس زیست بوم نرم افزار مدیریت در مساجد حاکم و تفکراداره مساجد اصلاح شود و مساجد به محلی برای پرچمدار گفتمان نسل جدید تبدیل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها