جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
جلال را باید روی خط زمان شناخت/ علاقه آل احمد به مردم

خوزستان- نویسنده کتاب «جای پای جلال» با اشاره به اینگه اگر کسی بخواهد جلال را بشناسد باید او را روی خط زمان بشناسد، گفت: او علاقه فراوانی به مردم داشته است و این مسئله در نوشتنش جاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، مهدی قزلی در بزرگداشت جلال به روایت اسالم شامگاه پنجشنبه در کتابشهر ایران شعبه اهواز بیان کرد: شبیه‌ترین نثر به طور عمومی در ۵۰ سال اخیر و بزرگ‌ترین نثرجلال آل احمد است که ادبیات ما به دنبال ایشان راه افتاده است همچنین داستان نویسی، روایت نویسی همه دنباله رو جلال آل احمد هستند.

علاقه جلال به مردم در نوشتنش جاری است

وی افزود: اگر کسی بخواهد جلال را بشناسد باید او را روی خط زمان بشناسد او علاقه فراوانی به مردم داشته است و این مسئله در نوشتنش جاری است.

قزلی درخصوص کتاب جای پای جلال گفت: این کتاب خیلی مهم و پرمحتوا است که دو فصل آن بویین زهرا، ارازان و اسالم که شاخص آن اسالم است که خاصیت آن فوق العاده مهم است.
جلال نقش مهمی در شهرستان‌های خوزستان داشته است
وی افزود: جلال درخصوص خوزستان نیز گزارشی نوشته و حتی در اکثر شهرستان‌های آن از جمله آبادان، اندیمشک، و بهبهان سفرکرده ونقش موثری درآن داشته است.
اسالم مهم‌ترین بخش کتاب جای پای جلال است
قزلی با اشاره به اینکه مهم‌ترین بخش این کتاب اسالم است گفت: مرگ جلال نیز در اسالم دراماتیک بود زیرا درآن یک کارخانه صنعت چوب سازی بود که شروع و پایان کارش با سوت زدن همراه بود اما دیروز مرگ جلال ساعت یازده صبح سوت این کارخانه به صدا درآمد که نشان از تعطیلی آن به خاطر مرگ جلال بود.
وی افزود: سفر او در کرمان و یزد ناشی از بی‌حوصلگی و برای رسیدن به مقصد دیگری بود ولی خارک وبویین زهرا برای او مهم و اساسی بودند و سفت به آنان چسبیده بود و آنان را نوشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها