پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
مشارکت بیش از ۲ هزار بوشهری در مسابقۀ کتابخوانی «عفاف و حجاب»/ حضور تحسین‌برانگیز زنان

بوشهر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به مشارکت چشمگیر مردم بوشهر در مسابقه کتابخوانی «عفاف و حجاب» تأکید کرد: بیش از دو هزار نفر در این پویش شرکت کردند که حضور زنان در این مسابقه تحسین‌برانگیز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، عبدالرحیم افروغ صبح پنجشنبه در آیین برگزاری آزمون نخستین مسابقه استانی کتابخوانی عفاف و حجاب گفت: بی‌شک وقتی در جامعه‌ای سوق به سمت کتاب و انس با آن رایج شود، فرهنگ آن جامعه در مسیر توسعه قرار خواهد گرفت و پیامدهای مثبتی را برای آن جامعه به همراه خواهد داشت.

وی افزود: با توجۀ به اهمیت مسئله عفاف و حجاب و توسعۀ فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و شناخت بیشتر زنان و دختران امروزی نسبت به جایگاه حجاب در جامعۀ ایران اسلامی، پویش کتابخوانی «عفاف و حجاب» در استان بوشهر به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برنامه‌ریزی و با مشارکت دیگر نهادهای فرهنگی این استان اجرایی شد.

وی ادامه داد: در جریان این پویش حلقه‌های مطالعاتی شکل گرفت و با همراهی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط با حوزۀ کتاب، اتفاق خیلی خوبی در این زمینه رقم خورد و در نهایت نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در مسابقۀ کتابخوانی «عفاف و حجاب» شرکت کردند که این حضور پرشور هم‌استانی‌ها به‌ویژه زنان و دختران، مایۀ دلگرمی و اهتمام ما برای برگزاری پویش‌های دیگری با موضوعات مختلف در فصل‌های آینده شد.

هدف این پویش، ترویج فرهنگ «عفاف و حجاب» به‌طور غیرمستقیم بود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر نیز در بخش دیگر این مراسم گفت: مسابقه بزرگ کتابخوانی استان بوشهر با محوریت «عفاف و حجاب» و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به‌طور غیر مستقیم در قالب داستان و رمان، ترویج کتابخوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر با موضوع «عفاف و حجاب» و شناسایی و تقویت و تشکیل حلقه‎های مطالعاتی برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

حیدر راهب با اشاره به اینکه این مسابقه در دو بخش نوجوان و بزرگسال طراحی شده بود، بیان کرد: کتاب‌های «بی‌پرده با حجاب» و «ستاره‌ها چیدنی نیستند» دو منبع این پویش کتابخوانی بودند که خوشبختانه بیش از ۲ هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند و استقبال بانوان در این پویش در دو رده سنی نوجوان و بزرگسال چشمگیر و امیدبخش بود.

وی یادآور شد: صبح امروز آزمون مسابقه کتابخوانی «عفاف و حجاب» به‌طور همزمان در ۱۰ شهرستان و ۲۹ حوزه امتحانی استان بوشهر برگزار شد.

راهب در خصوص جوایز این رویداد هم توضیح داد: در بخش بزرگسال به نفرات اول تا سوم هدایای نقدی به ترتیب به مبلغ ۵۰، ۴۰ و ۳۰ میلیون ریال و نوجوان ۳۰، ۲۵ و ۲۰ میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر همچنین یادآور شد: به افرادی که بالای ۷۰ امتیاز کسب کنند، نیز به قید قرعه کمک‌هزینه عتبات عالیات، نیم‌سکه بهار آزادی، دوچرخه، تب‌لت، لب‌تاپ و ساعت هوشمند و به امتیاز بالای ۵۰ هم به قید قرعه ۱۰ عدد کارت هدیه ۵ میلیون ریالی، ۱۰ عدد کارت هدیه ۳ میلیون ریالی و ۱۰ عدد کارت هدیه ۲ میلیون ریالی اهداء خواهد شد.

راهب افزود: به حلقۀ مطالعاتی برتر کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال اهداء می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال خوبی که در تجربه نخست ما در این مسابقه بزرگ کتابخوانی در استان صورت گرفت، تا پایان سال یک مسابقه کتابخوانی دیگر نیز برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان آماده هرگونه همکاری با هم‌استانی‌های عزیز برای عضویت و بهره‌مندی از منابع و کتب موردنیاز آن‌ها هستند.

به گزارش ایبنا؛ آزمون نخستین مسابقۀ استانی کتابخوانی «عفاف و حجاب» -که فراخوان آن شهریور ۱۴۰۲ منتشر شد- صبح پنجشنبه با مشارکت ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در ۲۹ حوزۀ امتحانی در استان بوشهر برگزار شد. نتایج این آزمون به‌زودی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها