چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
شهید نادر مهدوی الگویی برجسته برای جوانان و نوجوانان است

بوشهر - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به ویژگی‌های ممتاز فردی شهید نادر مهدوی تأکید کرد: شهید مهدوی الگویی برجسته برای جوانان و نوجوانان امروز جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، عبدالرحیم افروغ ظهر چهارشنبه در آیین رونمایی از پوستر جشنواره ملی شعر «نسل نادر» گفت: جهاد در راه خدا و رسیدن به درجه رفیع شهادت، برترین و بهترین هدیه خداوند به انسان‌های وارسته‌ای است که با جان و دل و عاشقانه در این راه قدم برمی‌دارند.

وی افزود: ایران اسلامی به واسطه جنگ تحمیلی شهیدان جوان و نوجوان زیادی را در سراسر کشور به چشم دیده که ترویج فرهنگ، ایثار، رشادت، ازخودگذشتگی، مقاومت و شهادت این رده سنی رسالتی همگانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: علاوه بر ویژگی‌های فردی، نکات بارز اجتماعی شهید نادر مهدوی، ایشان را به الگویی برجسته برای جوانان و نوجوانان امروز جامعه تبدیل کرده است که باید با خواندن وصیت‌نامه شهید آن مؤلفه‌ها را سرلوحه زندگی قرار دهند.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت چندین سال از شهادت نادر مهدوی کمتر به معرفی و شناسایی ابعاد زندگی شهید پرداخته شده است، افزود: برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر نسل نادر برنامه‌ای مناسب برای تحقق این مهم و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: امروز مقاومت مردم غزه در برابر رژیم کودک‌کش صهیونیست برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است که جوانان و نوجوانان فلسطین با ایستادگی و دفاع از وطن مادری انجام می‌دهند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این آیین گفت: قرارگاه فرهنگی «نسل نادر» جشنواره ملی شعر «نسل نادر» را با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، پیروی از وصایا و آرمان‌های شهیدان، گسترش هنر شعر بین جوانان و نوجوانان و تشویق به سرودن آثار فاخر برنامه‌ریزی و برگزار می‌کند.

وحید حیدری افزود: فراخوان این جشنواره در چهار بخش «شعر کلاسیک»، «شعر سپید و نیمایی»، «شعر کوتاه (رباعی و دوبیتی)» و «شعر کودک و نوجوان» با موضوعات و محورهای «سجایای اخلاقی و شجاعت شهید»، «جنگ نفتکش‌ها»، «وصیت‌نامه شهید»، «اثر عمل به‌‎هنگام»، «حماسه خلیج‌فارس»، «عملیات‌های شهید علیه متجاوزان» و «یاران و هم‌رزمان شهید» منتشر شده است.

وی در خصوص شرایط آثاری ارسالی به این رویداد توضیح داد: اشعار باید به صورت‌تایپ شده و در قالب فایل word ارسال شود. اشعار خارج از موضوع در جشنواره شرکت داده نخواهد شد. ذکر اطلاعات فردی شامل نام و نام‌خانوادگی، شماره تلفن تماس و شهر محل سکونت به همراه ارسال آثار الزامی است. با نظر هیات داوران جشنواره اشعار برگزیده در کتاب شهید نادر مهدوی چاپ خواهد شد.

حیدری یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی دبیرخانه جشنواره مهلت ارسال آثار تا ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ خواهد بود و آیین پایانی این رویداد با معرفی برگزیدگان این دوره ۵ اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق ایتا به نشانی @vahidheidari63 یا به نشانی بوشهر، میدان قدس، معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: به ۲۰ اثر برتر نخستین جشنواره ملی شعر نسل نادر هدیه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به همراه تندیس جشنواره تعلق خواهد گرفت.

حیدری با تاکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی و هنری بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که باید به این مولفه که از ضروریات جامعه است، نگاه ویژه داشت، گفت: امیدواریم با اجرای این رویداد فرهنگی هنری بتوانیم نقشی در معرفی ویژگی‌های فردی و اجتماعی شهید نادر مهدوی و دیگر شهیدان ایفا کنیم.

به گزارش ایبنا؛ پوستر جشنواره ملی شعر «نسل نادر» در بخش پایانی این مراسم با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی و اعضای قرارگاه فرهنگی نسل نادر رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها