چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
«یخی که عاشق خورشید شد» در جمع کودکان بندرعباسی خوانش و معرفی شد

هرمزگان - «یخی که عاشق خورشید شد» در جمع کودکان بندرعباسی، در محفل ادبی «آفتاب» خوانش و معرفی شد.

دبیر محفل ادبی آفتاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از خوانش و معرفی کتاب «یخی که عاشق خورشید شد» گفت و افزود: این کتاب که مخاطبان آن گروه‌های سنی «ب و ج» هستند در روایتی ساده سعی دارد تقابل دو جهان متضاد را برای کودکان شرح دهد.

امیرحسین والا ادامه داد: همچنین در این جلسه در مورد اهمیت نظم در جلسات و تفاوت شنیدن و گوش دادن صحبت شد.

وی اضافه کرد: ضمن گفت‌وگوی فراوان بر اساس این کتاب با مشارکت، همکاری و همفکری کودکان به این نتیجه رسیدیم که ممکن است دو نفر از لحاظ ظاهر یا عقیده با هم تفاوت‌هایی داشته باشند اما باید بتوانند در محیطی از احترام و علاقه همزیستی داشته باشند.

والا گفت: در این جلسه دُرسا غلامشاهی خواجه عطایی از اعضای قدیمی محفل ادبی «آفتاب» به بیان انواع متفاوت دوستی پرداخت و برخی از علاقه‌ها را مصداق ارادت به انسان‌های وارسته، پُر از حرارت و ارادت خواند و برخی از دوستی‌ها را مانند ضرب المثل معروف «دوستی خاله خرسه» دانست.

در پایان نیز کودکان ضمن تمرین اهمیت گوش دادن و توجه کردن در قالب بازی دسته جمعی، ذهنیت شخصی خود را از شخصیت‌های این کتاب تصویرگری کردند.

کتاب «یخی که عاشق خورشید شد» نوشته رضا موزونی و تصویرگری میثم موسوی در ۲۰ صفحه و قطع خشتی است که توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به قیمت ۲۶ هزارتومان به چاپ رسیده است.

محفل ادبی آفتاب، سه‌شنبه شب ۷ مهر ماه ۱۴۰۲ با تسهیلگری امیر حسین والا و مریم سیدافقهی در سالن مطالعات کودکان و نوجوانان کتابخانه سید احمد خمینی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها