سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
باشگاه قصه‌گویی در سیریک راه اندازی خواهد شد

هرمزگان - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان گفت: به زودی باشگاه قصه‌گویی در سیریک راه اندازی می‌شود.

پروین پشتکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از راه‌اندازی باشگاه قصه‌گویی در شهرستان سیریک خبر داد.

وی ادامه داد: به زودی باشگاه قصه‌گویی در سیریک راه اندازی خواهد شد و در کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان کانون، ویژه قصه‌گویی کتاب و کتاب صوتی شروع به فعالیت می‌کند. همچنین این مرکز نسبت به جمع‌آوری قصه‌های بومی منطقه اهتمام خود را به کار می‌بندد.

وی افزود: سیریک جزو شهرستان‌های پیشرو در حوزه کودک و ادبیات است و اخیراً در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، شهرستان سیریک به عنوان شهر خلاق قصه‌گویی در استان هرمزگان معرفی شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان اضافه کرد: این شهرستان از روش‌های خلاقانه با استفاده از گویش و پوشش در قصه و قصه‌گویی بهره مند بوده است و این شاخصه منحصر به زمان جشنواره نیست بلکه همواره از قصه‌گویی به عنوان ابزار تربیتی در اجرای برنامه‌های عمومی شهر استفاده شده است.

او با ابراز خرسندی از اهتمام ویژه مردم و مسئولان برای بهره‌مند شدن از قصه و قصه‌گویی افزود: قصه‌گویی در برنامه ریزی و سیاست‌های آموزشی و پرورشی و تربیتی شهرستان سیریک مورد توجه و مورد استفاده قرار گرفته است.

در این شهرستان مرکز فرهنگی هنری سیریک از سال ۱۳۸۳ فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی خود ویژه کودکان و نوجوانان را آغاز کرده است و در راستای گسترش و تعمیق قصه و قصه گویی توسط مربیان پرتلاش کوشیده است که این میراث سنتی و فرهنگی کشور حفظ و گسترش یابد.

بندر گردشگری سیریک در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها