دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
راه‌آهن گرگان روی ریل کتاب‌خوانی قرار دارد

گلستان- مسئول واحد توسعه، آموزش و فناوری اداره کل راه‌آهن شمال شرق ۲ با اشاره به اینکه کتاب‌خوانی بر روی کیفیت کار و زندگی همکارانش تأثیرگذار بوده است، گفت: راه‌آهن گرگان روی ریل کتاب‌خوانی قرار دارد و برای ترویج کتاب‌خوانی از هیچ کوششی فروگذار نیست.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) – سید حسن حسینی نژاد: در نگاه اول و برحسب وظیفه‌مندی قانونی، انتظار است فعالیت‌های کتاب محور برای عموم مردم و یا حتی درون دستگاهی ویژه کارکنان یا جامعه هدف، از سوی ادارات و نهادهای متولی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی رقم بخورد؛ اما وقتی خبر می‌رسد از سال ۱۳۹۹ و به‌طور مستمر، منظم و به‌صورت ماهیانه در اداره کل راه‌آهن شمال شرق ۲ در گرگان مسابقه کتاب‌خوانی برگزار می‌شود؛ هر دوستدار کتابی را کنجکاو می‌کند که این علاقه‌مندی به مطالعه و استمرار در فعالیت چگونه شکل‌گرفته و اکنون در چه مرحله‌ای به سر می‌برد و چه افقی را دنبال می‌کند.

رویدادی ارزشمند در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی به‌عنوان یک معروف سازنده و انسان‌ساز و عادت در استمرار این امر، نشان از این دارد که کارکنان این مجموعه به دنبال رشد روح و جهان‌بینی خود نسبت به مسائل پیرامونی هستند و با تزریق غذایی سالم به روحشان می‌کوشند خود را از روزمرگی‌ها رها کنند و با تأثیرپذیری از یار مهربان، قدمی برای نشاط و پویایی فردی و اجتماعی بردارند.

در همین راستا و برای آگاهی از چندوچون برپایی این مسابقه کتاب‌خوانی، رسول البرزی مسئول واحد توسعه، آموزش و فناوری اداره کل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: به‌منظور ترغیب همکاران به مطالعه و در راستای ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی، از آبان ماه سال ۱۳۹۹ طرح مسابقه کتاب‌خوانی شکل گرفت و تا به امروز همچنان ادامه دارد.

وی افزود: هرماه یک عنوان کتاب معرفی می‌شود و هر همکاری که اقدام به تهیه خلاصه کتاب می‌کند از سوی مدیرکل راه‌آهن از او تقدیر به عمل می‌آید و با بررسی‌های به‌عمل‌آمده کتاب‌خوانی بر روی کیفیت کار و زندگی همکارانم تأثیر مثبتی داشته است.

البرزی با اشاره به اینکه خلاصه‌های ارائه‌شده شامل عنوان و شناسنامه کتاب، همراه با معرفی نویسنده و خلاصه‌ای از کتاب با ذکر نام و واحد فعالیت همکار تا به امروز در آلبومی در بیش از یک‌صد صفحه جمع‌آوری‌شده و قابل‌دسترس است، ادامه داد: از آبان ۹۹ تا آبان ماه سال جاری ۳۳ عنوان کتاب‌خوانده و خلاصه‌نویسی شده است.

راه‌آهن گرگان روی ریل کتاب‌خوانی قرار دارد

وی سپس ضمن قدردانی از همکارانش مهینه نازقلیچی و آتنا رمضان پور به ترتیب مسئول و متصدی کتابخانه که در شکل‌گیری و تداوم این فعالیت ماهیانه تا به امروز نقش‌آفرینی داشته‌اند، گفت: ازجمله دیگر اقدام‌های نیک همکارانم در کنار مشارکت در مسابقه ماهیانه کتاب‌خوانی، اهدای کتاب به کتابخانه محل کارشان یعنی اداره کل راه‌آهن شمال شرق ۲ است.

رسول البرزی همچنین با قدردانی از دستگاه‌ها و نهادهایی که به کتابخانه راه‌آهن کتاب اهدا کرده‌اند و یا در حضوری میدانی با ظرفیت‌های کتابخانه و نیز اقدامات کتاب محور راه‌آهن آشنا شده‌اند، گفت: کتابخانه راه‌آهن در سال ۱۳۹۹ دارای ۲۳۴ عنوان کتاب بود که این عدد در پایان سال گذشته به ۵۲۱ عنوان رسید که ۲۰۵ عنوان آن کتب تخصصی راه‌آهن و ۳۱۶ عنوان آن کتاب عمومی بود.

وی با اشاره به رشد صعودی تعداد کتابخوان‌ها و نیز کتاب‌های کتابخانه گفت: فعالیت‌های کتاب محور راه‌آهن تنها به مسابقه کتاب‌خوانی ماهیانه خلاصه نمی‌شود و به‌عنوان نمونه تجهیز و به‌روزرسانی کتابخانه سالن انتظار ایستگاه راه‌آهن برای عموم مردم و نیز برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی ویژه فرزندان کارکنان به مناسبت هفته کتاب از دیگر رویدادهایی است که تا به امروز انجام‌شده است.

البرزی در پایان با اشاره به اینکه امیدوار است که اقدامات راه‌آهن برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی بتواند الگویی برای دیگران شود، گفت: کتاب‌های انگیزشی، داستانی و دینی عمده موضوعات کتاب‌های خلاصه‌نویسی شده تا به امروز بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها