دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
۲ کتاب از نویسنده مشهدی روانه بازار نشر شد

خراسان‌رضوی – کتاب «آدم‌های ساکت» و «برای زندگی» به قلم وحید حجتی‌نیکو، شاعر و نویسنده مشهدی توسط انتشارات سیمرغ خراسان رهسپار بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در مشهد، دوکتاب با نام‌های «آدم‌های ساکت» و «برای زندگی» به قلم وحید حجتی‌نیکو، شاعر، نقاش و نویسنده مشهدی توسط انتشارات سیمرغ خراسان رهسپار بازار نشر شد.

کتاب «آدم‌های ساکت» خروجی ۵ سال پژوهش میدانی این نویسنده و استاد دانشگاه به همراه دانشجویان‌اش است که در راستای کشف نقاط عطف زندگی افراد با رویکرد نظریه تحرک اجتماعی انجام شده است.

نظریه تحرک اجتماعی به دنبال کشف علل اجتماعی حرکت افراد در طبقات اجتماعی است. به عنوان مثال اینکه فردی به واسطه محرک‌های اجتماعی، پایگاه اقتصادی اجتماعی خودش را به طبقات بالاتر اجتماع تغییر می‌دهد.

او با تحقیق بر روی بنیان‌های فکری انسانیت بدون مرز، به دنبال بسط و گسترش اندیشه انسان اثربخش، به عنوان مهم ترین نیاز جامعه انسانی است. پژوهش‌های این کتاب در راستای تحقق همین هدف مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

در این کتاب خلاصه ۱۲۰۰ مصاحبه در ذیل تغییرات در سبک زندگی، ارتباطات خانوادگی، ارتباطات اجتماعی، پایگاه اقتصادی، وضعیت تحصیلات و رشد و ارتقاء وضعیت شغلی و کسب و کار آمده است.

«کتاب برای زندگی» نیز که دومین کتاب شعر وحید حجتی‌نیکو است شامل ۹۴ قطعه شعر در قالب غزل و رباعی است.

به گزارش ایبنا؛ پیش از این کتاب «مبانی جامعه شناسی» که مروری است بر معرفی جامعه شناسان و نظریه‌های جامعه‌شناسی، «ارتباطات توسعه» که بازتعریفی از نقش رسانه است و «یک عشق» که شامل شعر است از این نویسنده و شاعر مشهدی رهسپار بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها