یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
«شهرآفتاب» درحال توسعه است/ آخرین وضعیت «راسته کتاب» از زبان زاکانی

شهردار تهران، درباره آمادگی شهرآفتاب برای میزبانی احتمالی این مکان از ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم و بازدیدکنندگان، گفت: شهرآفتاب درحال توسعه است و برای رویدادهای بزرگتر از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمادگی دارد.

علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره وضعیت مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب نزدیک به ۶ ماه مانده به رویداد نمایشگاه کتاب تهران، بیان کرد: شهرآفتاب درحال توسعه است و برای رویدادهای بزرگتر از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه مجموعه نمایشگاهی «شهر آفتاب» برای میزبانی از ناشران حاضران در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ نیز آمادگی داشت، ادامه داد: برای نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ آمادگی داشتیم، اما در حال حاضر به‌شدت در حال توسعه این مجموعه هستیم؛ بنابراین برای رویدادهای بزرگتر از نمایشگاه کتاب آمادگی وجود دارد.

زاکانی درباره برنامه‌های شهرداری تهران برای پاسداشت زبان فارسی بیان کرد: پاسداشت زبان فارسی یک مقوله مبانی و قطعی است؛ به‌عبارت دیگر زبان فارسی در همه تبلیغات شهری جلوه داشته باشد تا اثر اساسی آن یعنی گرته‌برداری از زبان‌های خارجی محدود شود.

وی با اشاره به اقدامات عملی مدیریت شهری برای پاسداشت زبان فارسی افزود: به‌منظور پاسداشت زبان فارسی، دستورالعمل شهرداری تهران به همه زیرمجموعه‌های شهرداری ازجمله سازمان زیباسازی ابلاغ شده است.

شهردار تهران درباره اجرای طرح راسته کتاب تهران گفت: تمهیداتی انجام شده اما درباره اقدامات عملی این طرح در زمان دیگری اعلام خواهم کرد.

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها