یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
رمز موفقیت استان فارس در سی و یکمین هفته کتاب ایران

فارس- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، گفت: امروز اگر در سه شاخص عضویت، امانت و تامین منابع کتابخانه‌ها، استان فارس ۴۰ درصد رشد داشته از نتایج تشکیل جلسات انجمن کتابخانه های عمومی و تسهیل مشکلات کتابخانه‌ها و افزایش دسترسی مردم به کتاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، در سی‌ویکمین هفته کتاب، استان فارس ۱۰ برگزیده داشت که از جمله استاندار فارس به عنوان استاندار برتر در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی معرفی شد.

در این رابطه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس دلایل این انتخاب را در گفتگو با ایبنا برشمرد و گفت: توجه به زیرساخت از جمله دلایل انتخاب محمدهادی ایمانیه به عنوان استاندار برتر بود. بعد از کتابخانه مرکزی شیراز، بازسازی کتابخانه شهید آیت‌آلله دستغیب با تدبیر ایشان و حمایت نهاد کتابخانه های کشور محقق شده است.

به گفته محمدحسین فیروزی، این پروژه ۹۵ درصد پیشرفته داشته و مراحل پایانی را دنبال می کند. این پروژه با ورود استاندار فارس به این موضوع تسهیل شده است. توجه ایشان به کتابخانه های عمومی در شهرستان ها به نحوی است که در اغلب سفرها به این نقاط مصوباتی برای تکمیل، تجهیز و ساخت کتابخانه عمومی داشته است.

وی با بیان اینکه در ۷۰ درصد بازدید شهرستان‌ها مصوباتی پیرامون کتاب و کتابخوانی به همراه دارد، افزود: کتاب یکی از پیوست‌های دائمی برنامه های استاندار فارس است و در دیدار با اقشار مختلف به معرفی کتاب می پردازد.

فیروزی خاطرنشان کرد: اهمیت کتاب در مدل مدیریتی استاندار فارس مشهود است و نگاه ساختاری صرف نیست و روی محتوا تاکید دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با یادآوری اینکه برای نخستین بار استان فارس با ۱۰ برگزیده در کشور درخشید، عنوان کرد: از دلایل انتخاب دکتر ایمانیه اقدامات زیرساختی که با منشا انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس می توان مثال زد. از اردیبهشت ماه تاکنون کلنگ زنی کتابخانه مرکزی شیراز داشتیم که در نوع خود یک اتفاق منحصربه فرد است.

وی تقدیر از ۵ خیر در جشن سی‌ویکمین هفته کتاب را دیگر نکته حایز اهمیت این رویداد دانست و گفت: استمرار برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی در سطح استان و شهرستان ها برای رفع مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی از دیگر نکاتی بود که مورد نظر داوران قرار گرفت.

فیروزی تصریح کرد: امروز اگر در سه شاخص عضویت، امانت و تامین منابع کتابخانه‌ها استان فارس دارای ۴۰ درصد رشد است از نتایج تشکیل جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی و تسهیل مشکلات کتابخانه‌ها و افزایش دسترسی مردم به کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها