پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
ترافیک برنامه‌های کتابی در جای‌جای استان

خراسان‌رضوی- هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان‌ها و نقاط مختلف استان خراسان‌رضوی با برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای مختلف گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی طی روزهای هفته کتابخوانی جلسات مختلفی را تدارک دیدند که در این گزارش مروری مختصر بر برخی از این موارد در شهرستان‌های گناباد، مه‌ولات، نیشابور، میانجلگه، جغتای، ششتمد و بجستان داشته‌ایم؛

رونمایی از کتاب «آب مایه حیات» در گناباد

کتاب «آب مایه حیات (با تاکید برقنات ها)» نوشته مینا برادران سلمانی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی حاج عبدالهی نوقاب شهرستان گناباد به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد و با مشارکت محفل ادبی بامداد سخن کتابخانه شهید مطهری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در کافه کتاب شام‌گاه برگزار شد.

در این کتاب، در ۷ فصل به موضوعات اهمیت و تقدس آب در ایران و جهان، اوضاع جغرافیایی و پیشینه تاریخی استان خراسان رضوی و شهرستان گناباد، آب در باورهای عامه، آب در ادبیات عامه، آیین ها و مراسم در ارتباط با آب، نظام های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آب در شهر و روستا و سازه های آبی پرداخته شد.

ترافیک برنامه‌های کتابی در جای‌جای استان

برگزاری جشن کتاب در شهرستان میانجلگه

همزمان با سی ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران «زنگ کتاب و کتابخوانی» در دبیرستان کارو دانش نبوت شهر عشق آباد شهرستان میانجلگه باحضور مردم، مسئولین و دانش آموزان نواخته شد و دانش آموزان به معرفی کتاب و کتابخوانی پرداختند.

همچنین در مدرسه ابتدایی زنده یاد امینی روستای اردمه شهرستان میانجلگه با حضور پرشور دانش آموزان و مسئولین جشنواره کتاب برگزار شد که در این مراسم دانش آموزان به شکلی بدیع به معرفی کتاب ها پرداخته و نمایشگاه کتاب و کتابهای دست ساز خویش را به نمایش گذاشتند.

بزرگداشت کتاب خانواده و نشاط اجتماعی در نیشابور

نشست بزرگداشت کتاب خانواده و نشاط اجتماعی به همت دغدغه مندان و دلسوزان فرهنگی نیشابور با حضور آقای دکتر احمدآبادی و استاد رضا شاکری با میزبانی یحیی شکفته فعال اجتماعی نیشابور شهر تمدنهای کهن همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

در این برنامه که در محل آرامگاه خیام بود، یسنا طاهری نیز به شاهنامه خوانی پرداخت.

به صدادرآمدن زنگ کتاب در جغتای توسط امام جمعه

حجت الاسلام جواد تقی پور، امام جمعه شهرستان جغتای همزمان با روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار، در سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور در مدرسه دخترانه «حضرت معصومه (س)»، «زنگ کتاب» را به صدا درآورد.

همچنین این برنامه در چند مدرسه دیگر جغتای برگزار و کتاب ما و فانسقه‌ی محمد حسین از مجموعه لاله های نوجوان نوشته محمد حسین صلواتیان توسط فعالان فرهنگی روستای راه چمن قصه گویی و سپس با طرح چند پرسش از این مجموعه معرفی شده، دانش آموزان در چالش کتابخوانی مشارکت نمودند و از سه نفر با اهدای جایزه تقدیر گردید.

ترافیک برنامه‌های کتابی در جای‌جای استان

نمایشگاه کتاب در ششتمد

نمایشگاه کتاب در مدرسه شهدای بانک سامان کیذور شهرستان ششتمد در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

این نمایشگاه که با حضور امام جمعه، رئیس آموزش و پرورش و دیگر مسئولان شهرستان ششتمد افتتاح شده بود، با نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی رسمیت یافت. دانش آموزان مدرسه شهدای بانک سامان در حاشیه این نمایشگاه آثار هنری و سازه های دستی خود را به نمایش گذاردند و کارگاه داستان نویسی برگزار کردند.

ترافیک برنامه‌های کتابی در جای‌جای استان

برگزاری برنامه کتابخوانی «ترقی ۲» در بجستان

نمایشگاه کتاب و برنامه کتابخوانی «ترقی ۲» در شهرستان بجستان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با استقبال مردمی روبرو شد.

این برنامه با برگزاری مسابقه های شاد فرهنگی برای نوجوانان نیز همراه بود.

نمایشگاه کتاب در تربت جام

نمایشگاه کتاب در تربت جام به مدت هشت روز تا دوم آذر به مناسبت گرامی داشت هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام برپا بود. یافت.

فروش کتاب‌ها با سی تا پنجاه درصد تخفیف بود و کتابها در چند بخش کودکان، نوجوانان، معارف اسلامی، روانشناسی، داستانی، انگیزشی، تاریخی و… همچنین لوازم التحریر نیز در این نمایشگاه ارائه شد.

ترافیک برنامه‌های کتابی در جای‌جای استان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها