سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
کتابخانه عمومی «شهدای سرو» شهرستان ارومیه افتتاح شد

آذربایجان‌غربی- به‌مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، کتابخانه عمومی «شهدای سرو» در شهر فاقد کتابخانه سرو افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، خیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، عصر سه‌شنبه، در مراسم افتتاحیه کتابخانه عمومی «شهدای سرو» ارومیه، ضمن خیر مقدم به حاضرین اظهار کرد: کتابخانه عمومی به عنوان باشگاه فرهنگی اجتماعی مبتنی بر خدمات کتاب محور، نقطه عطفی برای پرورش جامعه‌ای آگاه، پویا، مسئولیت پذیر و متعهد است.

وی افزود: امروز و همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است»، کتابخانه عمومی «شهدای سرو» جهت ارائه خدمات فرهنگی و تقویت فرهنگ کتابخوانی به مردم شریف، کتابخوان و فرهنگ دوست سرو افتتاح می‌شود.


این مسئول ادامه داد: افتتاح این کتابخانه که مزین به نام شهدا شده است، از مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان‌غربی در سال ۱۴۰۱ بود و ساختمان آن با زیربنای ۲۳۳ مترمربع، توسط اداره کل راه و شهرسازی استان با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال، مرمت و بازسازی شد و پس از تجهیز و آماده سازی با اعتبار ده میلیارد ریالی توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی، آماده بهره برداری شد.


معصومی افزود: با افتتاح این کتابخانه عمومی، شهر سرو به فهرست شهرهای دارای کتابخانه عمومی استان اضافه شد و امکان ارائه خدمات کتابخانه‌ای در این شهر و روستاهی اطراف آن میسر گردید.


معصومی در پایان، ضمن تقدیر از تمامی دستگاه‌های مشارکت کننده در افتتاح کتابخانه و با اشاره به اهمیت به اشتراک گذاشتن منابع کتابی متناسب با نیاز جامعه هدف کتابخانه، از عموم مردم و حاضرین به عنوان سفیر کتابخوانی جهت مشارکت در پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» دعوت به عمل آورد.

کتابخانه عمومی «شهدای سرو» شهرستان ارومیه افتتاح شد
غلامحسین عماری، فرماندار ارومیه نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته کتاب و ابراز خرسندی از افتتاح کتابخانه در شهر سرو گفت: طی سفرهای پنج گانه استاندار آذربایجان‌غربی به پنج بخش شهرستان ارومیه، مصوبات مختلفی داشتیم که افتتاح کتابخانه عمومی شهدای سرو یکی از این مصوبات بود.

وی افزود: با تأمین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه و مرمت و آماده‌سازی آن، امروز آماده بهره برداری است؛ امید است این اتقاق مبارک، مقدمه و شروعی برای اقدامات مؤثر در حوزه فرهنگ و کتاب برای مردم نجیب، بزرگوار و متدین سرو و زمینه ساز ترویج بیش از پیش فرهنگ کتاب و کتابخوانی شود.


به گزارش ایبنا؛ در انتهای مراسم، از خیرین و مشارکت کنندگان در تجهیز و آماده‌سازی کتابخانه، تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها