سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
جوانان را باید به کتابخوانی عادت دهیم/ استفاده از ظرفیت پایتختی کتاب در سمنان

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه کتابخوانی ارثی نیست که از پدر به فرزند انتقال یابد بلکه باید آن را ایجاد کرد، گفت: باید جوانانمان را به کتابخوانی عادت دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، حجت الاسلام مرتضی مطیعی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی در سالن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن اشاره به انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور، تاکید کرد: بی شک تلاش دست اندرکاران فرهنگی در کسب این موفقیت موثر بوده اما باید برای تداوم آن برنامه داشت.

وی با بیان اینکه انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب فاکتورهایی داشته که مورد قضاوت قرار گرفته اند تا در نهایت این عنوان به سمنان برسد، گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که امروز مطرح می شود این است که ما چطور بتوانیم از این ظرفیت پایتختی کتاب، بهره‌گیری کنیم.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه امروز باید از خودمان بپرسیم که چه اقداماتی را می توانیم صورت دهیم تا گستره بیشتری از مردم به کتابخوانی روی بیاورند، گفت: اینکه صرفاً در ورودی شهر سمنان تابلویی برپا و روی آن نوشته شده باید پایتخت کتاب ایران فایده‌ای ندارد در نتیجه باید برای بهره‌گیری از این ظرفیت اقدام و برنامه ریزی کرد.

مطیعی همچنین با اشاره به اینکه سمنان یک سال پایتخت کتاب ایران است و از این رو باید بتوانیم از این ظرفیت خوب، بهره ببریم، گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید صورت گیرد، تبیین و ترویج مطالعه است متاسفانه برخی فکر می کنند کتابخوانی ارثی است و از پدر به پسر انتقال می یابد در صورتی که اینطور نیست و ما باید به کتابخوانی عادت کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد جاذبه در کتاب‌ها و موضوعات به خصوص برای نسل جوان می تواند یکی دیگر از راهکارهای ترویج مطالعه باشد، افزود: نهادهای فرهنگی و نویسندگان استان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه افتخار ما مسلمانان این است که معجزه پیامبرمان کتاب بوده و بارها و بارها در قرآن و احادیث به مطالعه اشاره شده است، گفت: پیامبر مکرم اسلام (ص) تنها پیامبری است که کتاب معجزه جاودانه ایشان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها