دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
کتابداران خط مقدم جبهه ترویج فرهنگ کتاب

کرمان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه کرمان سهم خوبی در تولید و ترویج کتاب دارد، گفت: کتابداران در خط مقدم جبهه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی روز دوشنبه آیین تکریم از خادمان کتاب، کتابداران و فعالان کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، در تالار پالیز شهر کرمان برگزار شد.

به گفته محسن روحی، سال گذشته به ازای هر سه نفر یک جلد کتاب در استان تولید شده که مایه افتخار است.

این مسئول تاکید کرد: کرمانی‌ها با خرید ۱۴ میلیارد تومان کتاب ۴و نیم درصد از سهم کل خریدهای نمایشگاه کتاب تهران را به خوداختصاص دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، با اشاره به کسب عنوان روستای دوستدار کتاب در دو دوره متولی توسط دهبکری ازتوابع شهرستان بم و نصرت‌آباد از توابع سیرجان، افزود: شهرستان رابر در هشتمین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران یکی از ۱۲ شهر منتخب بود.

وی تصریح کرد: همچنین در حال برنامه‌ریزی برای کاندیدا شدن دو شهرستان سیرجان و رفسنجان در نهمین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران هستیم و امیدواریم رابر و دیگر شهرستان‌ها نیز در این جشنواره کاندید شوند.

روحی سرانه مطالعه در استان را خوب دانست و اظهار کرد: این گذاره که کتاب کم مطالعه می‌شود صحیح نیست و آخرین پژوهش‌هاآماری زمان مطالعه را ۳۸ دقیقه اعلام می‌کند که زمان خوبی است.

یک میلیون و ۸۰۰ هزار جلد کتاب در مخزن کتابخانه های استان

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به شعار هفته کتاب «آینده خواندنی است»، عنوان کرد: کتابداران امروز باید برایآیندگان تلاش کنند همانگونه که پیشینیان میراث ارزشمندی از دانش و آگاهی و تمدن را به ما منتقل کردند.

احمد وفائی گزارشی خلاصه از اهم فعالیت های یکساله کتابخانه های عمومی ارائه کرد.

وی از رشد ۲۵ درصدی عضو، ۳۰ درصدی میزان امانت، ۱۰ درصدی منابع کتابخانه ها خبر داد و گفت: ۱ میلیون ۸۰۰ هزار جلد کتاب درحال حاضر در مخازن کتابخانه های استان موجود است.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مراجعه به کتابخانه ها انجام شده که همه این فعالیت ها حاصل زحمات یکساله کتابدارانکرمانی در مجموعه کتابخانه ها است.

به گزارش ایبنا، در مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار از فعالان حوزه کتاب استان تقدیر شد.

همچنین از محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به پاس خدمات ارزنده در حوزه کتاب و کتابخوانی و حمایتاز فعالیت‌های حوزه کتاب تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها