دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
موضوع کتابخانه مرکزی و کتابخانه شهدا بندرعباس به فوریت تعیین تکلیف شود

هرمزگان - رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به دادستان بندرعباس دستور داد که موضوع کتابخانه مرکزی  و کتابخانه شهدای بندرعباس را به فوریت بررسی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بعدازظهر دوشنبه در بازدید سرزده از کتابخانه اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای شهرک نور بندرعباس به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، به دادستان بندرعباس دستور داد که موضوع مشکل کتابخانه مرکزی و کتابخانه شهدا بندرعباس را به فوریت بررسی کند.

مجتبی قهرمانی پس از کش و قوس فراوان و بی سرانجامی دو موضوع مهم زیرساختی در بندرعباس، در حاشیه بازدید از کتابخانه اندیشه با جدیت به این موضوع ورود کرد و به دادستان بندرعباس دستور داد که موضوع مشکل کتابخانه مرکزی و کتابخانه شهدا بندرعباس را به قید فوریت طبق قانون بررسی کند.

وی افزود: موضوع اول مشکل توافق و قراردادی که بین شهرداری بندرعباس و کتابخانه‌های عمومی استان است را که مقرر شد معوض آن را در پارک شهید دباغیان بسازند را مرتفع کند. موضوع دوم نیز مشکل مسدود بودن ۲ و نیم میلیارد تومان پول کتابخانه‌های عمومی استان در حساب اداره‌کل راه و شهرسازی را بررسی و دستورات لازم برای رفع مشکل صادر کند.

قهرمانی ادامه داد: با توجه به اینکه بحث کتاب و کتابخوانی مربوط به فرهنگ و امور زیربنایی است و استان با توجه به پایین بودن سرانه فیزیکی کتابخانه‌ای به شدت کمبود دارد و از سوی دیگر جامعه ما نیاز به این زیرساخت های فرهنگی دارد بنابراین رفع این مشکلات اساسی ضرورت دارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اضافه کرد: مخصوصاً با توجه به اینکه رفع مشکل کتابخانه مرکزی، فضای قابل توجهی را به این سرانه خواهد افزود دستور تسریع در انجام کار دادم و ان شالله به زودی بتوانیم شاهد بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی شهرستان بندرعباس باشیم.

کتابخانه مرکزی بندرعباس که به عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه هرمزگان از آن یاد می‌شود، بعد از گذشت ۱۵ سال از آغاز به کار آن، هنوز به بهره برداری نرسیده است. این طرح زیربنایی که در پارک جنگلی بندرعباس واقع شده، در ۱۲ هزارمترمربع مساحت کل و ۷ هزارمتر مربع زیربنا در پنج طبقه شامل بخش‌های کودک، هرمزگان‌شناسی، مخزن جامع کتاب، نابینایان و ناشنوایان، پژوهشگران و محققان، نگهداری کودکان‌، سالن مطالعه و … است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها