دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
«کتابک» ۱۰ ساله شد / اهدای ۱۴۰۲ جلد کتاب کودک به مناطق محروم

قم - در مراسمی به مناسبت دهمین سال تأسیس انتشارات «کتابک» و سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، از ۴۲ عنوان کتاب چاپ اول انتشارات «کتابک» رونمایی شد و ۱۴۰۲ جلد کتاب کودک به مناطق محروم اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، محمد حسین قاسمی مدیر انتشارات کتابک ضمن خیر مقدم به مهمانان، به فعالیت ۱۰ ساله این انتشارات کودک و نوجوان اشاره کرد و بیان این خبر که ۱۴۰۲ جلد کتاب کودک به مناطق محروم اهدا شده است، گفت: کتابک در سال ۱۳۹۲ آغاز به کار کرد و بیشترین فعالیت این انتشارات در حوزه دین، کودک و نوجوان، ادبیات پایداری و دفاع مقدس است.

وی از انتشار ۲۵۶ عنوان کتاب از سوی این انتشارات خبر داد و گفت: همچنین ۳۰ عنوان کتاب این انتشارات به زبان‌های عربی، ترکی آذربایجانی، اسپانیولی، فرانسوی، انگلیسی و پرتغالی ترجمه و در کشورهای کلمبیا، اکوادور، ونزوئلا و برزیل منتشر شده است.

مدیر انتشارات کتابک همچنین از پیشکسوتان فرهنگ و ادبیات، اصحاب رسانه، نویسندگان، ناشران، تصویرگران و همه فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی که نقش چشمگیری در رونق نشر و پخش کتاب دارند، قدردانی کرد.

«کتابک» ۱۰ ساله شد / اهدای ۱۴۰۲ جلد کتاب کودک به مناطق محروم

در بخش دیگری از این مراسم، علی باباجانی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان به خوانش یکی از داستان‌های کوتاه خود پرداخت و مستند «از جوی‌شور تا ماداگاسکار» نیز با محوریت فعالیت‌های انتشارات کتابک پخش شد.

به گزارش ایبنا؛ آیین شکرگزاری و جشن سپاس دهمین سال تأسیس انتشارات کتابک همزمان با ولادت حضرت زینب (س) و سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی، اهالی کتاب و کتابخوانی و جمع کثیری از کودکان و نوجوانان در تالار فرهنگ و هنر شهر قم با حضورحجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم، حجت‌الاسلام لقمان‌پور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، روح‌الله کریمی رئیس اداره کتاب و فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، حمید خرمی رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان استان قم و فخرالدین یوسف‌پور مدیرعامل خانه مطبوعات قم برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها