یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
 کتابخانه برکت شهدای روستای وارگه ایلام افتتاح شد

ایلام- با حضور کم‌نظیر و مشتاقانه مردم؛کتابخانه برکت شهدای روستای وارگه ایلام افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، در آئینی با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، حجت‌الاسلام فریادی، امام‌جمعه چرداول، علی محمدی، فرماندار چرداول، فرهاد امینی، فرمانده سپاه چرداول، فرشاد دوستی، مدیرکل راه و شهرسازی، علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد زارع، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، زرگوش معاون امور جوانان سازمان هلال احمر، اعضای شورای اسلامی روستا و سایر مسئولان استانی و شهرستانی، کتابخانه عمومی برکت شهدای روستای وارگه افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام ضمن اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و تبریک هفته کتاب گفت: این هفته مصادف است با سالروز رحلت عارف ربانی و معلم توحید، علامه سیدمحمدحسین طباطبایی اندیشمند و مفسر بزرگ قرآن کریم و این نامگذاری به دلیل خدمت بی بدیل ایشان به اسلام و قرآن است.

وی ادامه داد: روز ۲۸ آبان‌ماه که مصادف است با میلاد مبارک حضرت زینب کبری (س)، این زادروز بزرگ پرستار عالم، بانوی کربلا و اسوه صبر، استقامت و پاکی‌ها که در تقویم «روز پرستار» نام گرفته، به یقین نامگذاری این روز بزرگ به نام پرستار بیانگر جایگاه رفیع این حرفه مقدس است.

وی ادامه داد: پرستاران ایران اسلامی با تأسی از حضرت زینب کبری (س) و با صبوری، سعه‌صدر و با الگوگرفتن از سیره آن حضرت به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

در ادامه فرشاد دوستی، مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن اشاره به روند ساخت کتابخانه از درس‌آموزی از بچه های دبستان گفت که آن‌را توشه سفر خویش به این روستا دانست.

حجت الاسلام فریادی، امام جمعه چرداول، محمد رستمی، عضو حقیقی انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرداول و اعضای شورای روستا صحبت کردند.

 کتابخانه برکت شهدای روستای وارگه ایلام افتتاح شد

برنامه‌های جانبی نظیر نقاشی کودکان با موضوع کودکان مظلوم فلسطین و غزه، غرفه کسب وکارهای کوچک، پویش ملی غربالگری فشار خون، اجرای گروه سرود، اهدای جوایز به رتبه های برتر کنکور، اهدای نوشت افزار به کودکان، بازی های فکری از بخش های دیگر این برنامه بود.

به گزارش ایبنا؛ کتابخانه برکت شهدای روستای وارگه به مساحت ۱۲۰ متر مربع، با اعتبار ۱,۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک و دارایی استان و ۲,۰۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد برکت و همچنین ۴,۰۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال ۱۳۹۷ در روستای ۲۵۰۰ نفری وارگه کلنگ زنی شد و امسال و در هفته کتاب افتتاح و به بهره برداری رسید.

در این آئین ۵۰۰ جلد کتاب از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای تقویت مخزن کتاب این کتابخانه اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها