یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی از ابزارهای بالا بردن سرانه مطالعه است

لرستان - فرماندار پلدختر گفت: توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی و گسترش این مراکز فرهنگی در سطح شهر یکی از ابزارهای مهم بالا بردن سرانه مطالعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در پلدختر، به مناسبت هفته کتاب، روز یک‌شنبه امام جمعه، فرماندار و برخی از مدیران شهرستان پلدختر از کتابخانه علامه جزایری این شهرستان بازدید و از خدمات کتابداران تقدیر کردند.

فرماندار پلدختر در این بازدید ضمن تبریک هفته کتاب و تکریم مقام کتابداران، گفت: اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست و علما، بزرگان و دانشمندان از گذشته بسیار دور تا به امروز همواره براین موضوع تاکید ویژه‌ای داشته و دارند.

حمید خادم با بیان اینکه زمانی جامعه به پیشرفت واقعی دست پیدا می‌کند که زیر ساخت‌های فرهنگی درآن به صورت کامل دیده شود افزود: باید با برنامه‌ریزی بلندمدت نگاه فرهنگی افراد جامعه را توسعه داد و یقین داشت با این روند بخش عمده‌ای از مشکلات مرتفع خواهد شد.

فرماندار پلدختر توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی و گسترش این مراکز فرهنگی در سطح شهر را یکی از ابزارهای مهم بالا بردن سرانه مطالعه دانست و افزود: وقتی کتاب های مفید و همچنین کتابخانه‌ها دارای شرایط مطالعه به آسانی در دسترس شهروندان باشد، خودبه‌خود انگیزه مطالعه در بین عموم مردم بیشتر خواهد شد.

خادم گفت: با توجه به خطراتی که به‌ویژه در فضای مجازی نسل نوجوان و جوان را تهدید می‌کند ترویج فرهنگ انس با کتاب و کتابخوانی نیاز همیشگی جامعه است.

وی هرگونه هزینه در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را سرمایه‌گذاری بزرگ دانست و افزود: این سرمایه‌گذاری در آینده به ثمر خواهد نشست.

توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی از ابزارهای بالا بردن سرانه مطالعه است

در بخش دیگری از این مراسم، اسماعیل میخک‌بیرانوند، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی پلدختر ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و در دست اجرای این اداره، برخی از خدمات کتابخانه‌ای را برای حاضران به صورت مفصل معرفی کرد.

حجت الاسلام سیدمحسن موسوی، امام جمعه، حمید خادم، فرماندار، مهدی نصیری، معاون فرماندار، محمد شفیعی، مدیر آموزش و پرورش و سرهنگ فردین زارع، جانشین نیروی مقاومت بسیج شهرستان پلدختر در این بازدید حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها