یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
آغاز فعالیت فروشگاه فیزیکی «کتابرسان» در مشهد

خراسان‌رضوی - مدیر مجموعه کتاب‌رسان گفت: فعالیت فروشگاه فیزیکی کتاب‌رسان با عرضه حدود ۳ هزار عنوان کتاب در مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، مجموعه کتاب‌رسان که از حدود ۷ سال پیش با همت و ایده مرحوم علی شاملو از طریق فضای مجازی در توزیع و عرضه کتاب‌های در سراسر کشور فعالیت داشت، عصر شنبه همزمان با شب میلاد حضرت زینب (س) فعالیت فروشگاه فیزیکی خود در مجتمع تجاری تابان مشهد را با حضور جمعی از علاقمندان، مسئولان و همچنین جمعی از اهالی کتاب و هنر همچون محمدرضا جوان آراسته، نیما اکبرخانی، سید مصطفی موسویان، زهرا اسعد بلنددوست و محسن ذوالفقاری آغاز کرد.

محمد حسین‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در حاشیه این مراسم گفت: نقش ارشاد در حوزه کتاب وکتابخوانی حمایت از ترویج است و طرح های ابتکاری که در حوزه ترویج کتاب ارائه شود، ارشاد برای دیده شدن و اقبال بیشتر کمک می کند.

وی ادامه داد: یکی از ارزیابی هایی که در حوزه کتابخوانی مردم مورد بحث بوده، عدم در دسترس بودن کتاب است؛ یک کتاب، باید خوب و درست معرفی شود و علاوه بر آن، دسترس باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از مجموعه تشکل‌های موفق در این حوزه که هم کتاب خوب را شناسایی می‌کند و هم خوب معرفی و به سهولت در دسترس مردم قرار می‌دهد کتاب رسان است که توانسته در این سال‌ها در تمام کشور به ویژه در شهرها و روستاهای دورافتاده به ابتکار مرحوم شاملو این کار را انجام دهد.

وی با اشاره به افتتاح فروشگاه کتاب مجموعه کتاب رسان نیز گفت: در شب میلاد حضرت زینب (س) اتفاق مبارک دیگری رخ داد و آن هم افتتاح فروشگاه فیزیکی در یک قسمتی از شهر، برای کسانی که می خواهند کتاب را ببینند و مطالعه کنند و ورق بزنن و بعد خرید کنند.

حسین زاده، کتاب رسان را یکی از موفق ترین تشکل های حوزه کتاب در کشور دانست و گفت: مزیت کتاب رسان به این است که کتاب را به دورترین نقطه مشهد و ایران و هر جایی که کتاب در دسترس نبود، این مجموعه رساند که اتفاق مبارک در حوزه کتاب است.

مدیرکل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: مرحوم شاملو موسس این مجموعه به عنوان حلقه اصلی که به مدد وی با تشکیل تیمی جوان، این اتفاق رقم خورد؛ مرحوم علی شاملو خود نخبه و اهل کتاب بود و می خواست لذت کتاب خواندن را با دیگران شریک شود.

علیرضا ملکی که پس از فوت ناگهانی و در تصادف مرحوم علی شاملو، مدیریت مجموعه کتاب‌رسان را برعهده گرفته است در حاشیه مراسم آغاز بکار فروشگاه فیزیکی کتاب‌رسان در مشهد در گفتگو با خبرنگار ایبنا گفت: مجموعه کتاب رسان با ۳ هزار عنوان کتاب به صورت فیزیکی فروشگاه کتاب را با عنوان شبکه توزیع کشوری کتاب افتتاح کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر فعالیت های کتاب رسان در زمینه توزیع کتاب های جبهه فرهنگی انقلاب است و کمبودها را در ایران مطرح می کند، گفت: این مجموعه ۲۱۰ نماینده در سراسر کشور دارد.

ملکی در خصوص چگونگی نحوه انتخاب کتاب در مجموعه کتاب رسان بیان کرد: ابتدا در کتاب‌رسان، این کتاب‌ها توسط متخصصین این حوزه انتخاب و ارزیابی می شود و پس از تایید در مجموعه برای فروش قرار می گیرد.

آغاز فعالیت فروشگاه فیزیکی «کتابرسان» در مشهد

مدیر مجموعه کتاب‌رسان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۳ هزار عنوان کتاب بعد از گذشت ۷ سال از فعالیت در این مجموعه وجود دارد، افزود: این کتاب ها در فضای مجازی مانند بله، ایتا، اینستاگرام و … با ۶۰ هزار مخاطب معرفی و به فروش می رسانیم.

وی در ادامه به افتتاحیه فیزیکی فروشگاه کتاب در مشهد اشاره کرد و گفت: با توجه به واقع شدن مدیریت این مجموعه در مشهد و استقبال بسیار خوب مخاطبان از این مجموعه، تصمیم به فروش کتاب به صورت حضوری گرفته شد و این فروشگاه در متراژ ۵۵ متری افتتاح گردید.

ملکی افزود: در این فروشگاه از هر کتابی یک‌نمونه وجود دارد و فرد کتاب را انتخاب و خریداری می نماید.

مدیر مجموعه کتاب‌رسان با اشاره به ارتباط مستقیم این مجموعه با ۶۰ ناشر بیان کرد: این کتابفروشی در آینده توسعه و در فضای بزرگتر و حتی شاید به صورت کافه کتاب در مشهد فعالیت خواهد کرد.

وی افتتاح سایت جدید کتاب رسان و راه اندازی بخش تخصصی کودک و نوجوان در فصای جدید مجموعه کتاب رسان را از برنامه های آینده این مجموعه دانست و افزود: افتتاحیه و معرفی کتاب‌ها با همکاری شهرداری‌های دیگر شهرها و برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی در هفته کتاب و کتابخوانی توسط این مجموعه انجام می شود.

مدیر مجموعه کتاب‌رسان یادآور شد: توسعه شبکه کتاب در روستاها، تخفیف و ارزان به دست خریدار رسیدن از اهداف مرحوم شاملو بوده است که این اهداف محقق شده است.

فروشگاه کتاب‌رسان در مشهد، بلوار شهید صادقی، مجتمع تجاری تابان واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها