پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
۳۵۰ میلیارد تومان برای اتمام طرح‌های عمرانی فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۳۵۰ میلیارد تومان برای اتمام طرح‌های عمرانی فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، محمد مهدی اسماعیلی پنجشنبه در جمع خبرنگاران جونقان از توابع شهرکرد با اشاره به اینکه ۵۰۰ طرح عمرانی مهم فرهنگی وجود دارد افزود: بخش مهمی از این طرح‌ها تعیین تکلیف شده و در سفر اخیر به استان چهارمحال و بختیاری همکاران دفتر طرح‌های عمرانی وزارتخانه با انجام بررسی طرح‌های عمرانی فرهنگی و هنری، برآورد واقعی آن را مشخص کرده‌اند.

اسماعیلی از اختصاص اعتبار برای طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: در همه نقاط و بخش‌های مختلف استان از جمله شهرکرد، بروجن، سامان، لردگان و.... طرح‌ها را تصویب کرده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه درصدد ایجاد طرح جدید نبوده‌ایم، ادامه داد: با توجه به مصوبه شورای‌عالی سینما برای ساخت سینما در شهرهایی که جمعیت آن بیش از صدهزار نفر است، اعتبار لازم برای ساخت سینما در لردگان اختصاص داده شده است.

وی فضای استان را فضای سازندگی، کار، تلاش و رونق فرهنگی برشمرد و گفت: انشاالله برای تقویت این فضا گام‌های موثری برداشته خواهد شد و یکی از این گام‌ها بازسازی بنای تاریخی جونقان است که در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار اختصاص یافته به بخش فرهنگ و هنر در سفر دوم رئیس جمهور به استان را سیصدو پنجاه میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تلاش کردیم تا این اعتبارات از محل پایداری تامین شده و تا پایان چهارساله دولت تمام این اعتبارات هزینه خواهد شد، در سفر اول نیز چند طرح داشتیم ولی عمده طرح‌های فرهنگی در این سفر تصویب شده است.

اسماعیلی اعتبار اختصاص یافته برای تعمیر مصلا ها و مساجد استان را ۲۰ میلیارد عنوان کرد و گفت: متاسفانه این اعتبار پاسخگو برای تمامی مصلاها نخواهد بود و پیشنهاد داده‌ایم تا از مشارکت مردمی برای تکمیل این طرح‌ها استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها