پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
مساجد ظرفیت بالایی برای ترویج کتاب و کتابخوانی دارند

خراسان رضوی -دبیر کتاب سال خانواده و جمعیت کشور گفت: مساجد و کانون‌های فرهنگی ظرفیت بسیار بالایی برای ترویج کتاب و کتابخوانی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، حجت الاسلام گودرزی در نشست فرهنگی «آینده خواندنی است» در مسجد زینبیه منطقه مطهری‌شمالی مشهد که به همت کانون فرهنگی شهید روحی برگزار شد، افزود: مساجد و کانون های فرهنگی هنری بسترهای گسترده‌ای برای ظهور نوجوانان و جوانان فعال در جامعه هستند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی کانون شهید روحی گفت: لشکری چند نفره در یکی از مناطق مشهد مشغول فعالیت‌های استانی و کشوری در زمینه امور فرهنگی است که فعالیت های خوبی در بحث کتاب و کتابخوانی دارند و باید بیشتر در زمینه کتاب فعالیت‌های موثری داشته باشند.

گودرزی افزود: فعالین این کانون باید در زمینه جوانی جمعیت برنامه‌های فرهنگی و مهمی را پایه‌ریزی و از همین مسجد شروع و در ادامه در سطح شهر و استان پیگیری کنند.

در این مراسم همچنین بدیع‌زادگان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد گفت: نقش کتاب را باید در زندگی‌ها پررنگ‌تر کرد و به ویژه کودکان و نوجوانان را با این حوزه آشنا کنیم که همین امر باعث می‌شود آینده آن‌ها تضمین شود.

وی افزود: باید کودکان را در این عرصه خودکفا کنیم و دست آن‌ها را بگیریم و به کتابخانه ببریم و اجازه دهیم خودشان کتاب دوست‌داشتنی‌شان را انتخاب کنند که از آثار این حرکت، می‌توان به کمترشدن جرم و جنایت و ناهنجاری‌ها در آینده جامعه اشاره کرد.

مساجد ظرفیت بالایی برای ترویج کتاب و کتابخوانی دارند

به گزارش ایبنا، در این نشست همچنین کتاب «تلاش ماندگار ۳» رونمایی شد؛ در بخشی از این کتاب آمده است: نگاه اصولی و واقع گرایانه نسبت به مقوله فرهنگ و امور فرهنگی جامعه اسلامی به عنوان اصلی‌ترین زیرساخت نرم‌افزاری در رشد و پیشرفت و تحولات اجتماعی محسوب می‌شود که از دیرباز مورد توجه و تأکید دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی واقع گردیده است. پتانسیل بالقوه ای که با طراحی و هدایت درست و مبنایی می تواند به قوه ای اجرایی و قابل اعتماد در نسل های جاری و آتی نظام تبدیل گشته و با جولان ضد فرهنگ و تحقق آسیب‌ها و تهاجمات فرهنگی متخاصمین می‌تواند تبدیل به یک تهدید امنیت ملی گردد. بعبارتی دیگر کارها و اقدامات فرهنگی همچون شمشیر دو دم است، اگر همراه با محتوای خوب باشد، بستر اصلاح جامعه خواهد بود، اما اگر با محتوای نامناسب باشد، بستر گسترش نابسامانی و کژی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها