پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
کارگاه تخصصی داستان‌نویسی در همدان برگزار شد/ نویسندگی عشق می‌خواهد

همدان - کارگاه تخصصی داستان‌نویسی در همدان برگزار شد و در این کارگاه پنج اصل مهم نویسندگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، ظهر پنج‌شنبه همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی کارگاه تخصصی داستان‌نویسی با تدریس بهناز ضرابی‌زاده از نویسندگان و اساتید برجسته تالیف در همدان برگزار شد.

در این کارگاه که ویژه نوجوانان و نوقلمان برگزار شد، سبک نوشتن و چگونه نوشتن تدریس شد و چندین کتاب معرفی و سبک نوشتن آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این نویسنده در کارگاه داستان‌نویسی اظهار کرد: برای نوشتن اولین چیزی که باید در ذهن نویسنده شکل گیرد، علاقه است اگر کسی علاقه نداشته باشد نمی‌تواند موفق باشد.

کارگاه تخصصی داستان‌نویسی در همدان برگزار شد/ نویسندگی عشق می‌خواهد

وی عنوان کرد: برای نوشتن باید عشق ورزید و از نوشتن خود خسته و دلزده نشد به طوری که هر روز برای نوشتن وقت بگذارید.

ضرابی‌زاده با اشاره به اینکه اشتیاق برای نوشتن در نویسندگی بسیار مهم است افزود: پشتکار نیز در نویسندگی یکی از عناصر اصلی است و باید بعد از هر شکستی در نوشتن نباید از پای نشست.

وی استعداد برای نوشتن را نیز برای نویسندگی موثر دانست و گفت: برای شروع به نوشتن ابتدا سعی کنید در کارگاه‌های نویسندگی شرکت کنید تا استعداد شما در نوشتن محک بخورد و بدانید چگونه باید راه اصلی خود را پیدا کنید.

نویسنده کتاب «دختر شینا» بیان کرد: مطالعه راه دیگر بهتر نوشتن و نویسندگی است اما باید بدانید چه می‌خوانید چون هر کتابی مناسب سنین مختلف است.

وی تاکید کرد: اگر کتاب‌های فارسی بخوانیم، بهتر می‌توانیم بنویسیم چون فهم و زبان و لحن آنها می‌تواند کمک کند و یادگیری نثر فارسی در نوشتن بسیار اثرگذار است.

ضرابی‌زاده با بیان اینکه کسی که کتاب نمی‌خواند، در نویسندگی موفق نمی‌شود تصریح کرد: باید مطالعه داشته باشیم ولی هر کتابی مناسب خواندن نیست زیرا با مطالعه تأثیرپذیری خواهید داشت و نباید از هر کتابی تاثیر پذیرفت.

وی یکی دیگر از عناصر نویسندگی موفق را تلاش دانست و گفت: اینکه برای نوشتن و یادگیری نویسندگی دغدغه داشته و برای آن زحمت کشید، قطعاً موثر خواهد بود.

در ادامه این کارگاه مباحث و موضوعات فنی و تخصصی نویسندگی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها