پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
چاپ ۲۰۰ هزار جلد کتاب در استان ایلام

ایلام- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از چاپ ۲۰۰ هزار جلد کتاب در سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، منصور محبی، از چاپ ۲۰۰ هزار جلد کتاب در سال جاری در این استان خبر داد و اظهار داشت: این تعداد کتاب در قالب ۲۰۷ عنوان چاپ شده که از این تعداد ۲۹ عنوان در حوزه کودک و نوجوان بوده است.

محبی، تعداد ناشران فعال استان را ۴۱ انتشاراتی عنوان کرد و ادامه داد: در راستای حمایت از ناشران استانی، امسال ۵۰۰ میلیون ریال از سوی وزارت ارشاد صرف خرید کتاب از ناشران استان شده است.

وی محتوای آثار چاپ شده را با موضوعات مختلف فرهنگی، دینی، مذهبی، دفاع مقدس و… بیان کرد و ادامه داد: ۷۰۰ نویسنده فعال در استان در زمینه تولید محتوای کتاب‌ها فعالیت دارند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اهدای کتاب به مدارس، مساجد، ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی، مروجان کتاب، موسسات فرهنگی هنری، مطب‌ها، آرایشگاه‌ها و… را از دیگر اقدامات اداره کل در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برشمرد.

وی، تجلیل از فعالان و خادمان حوزه کتاب و چاپ و نشر شامل تقدیر از ناشران، مؤلفان، مروجان و خیران حوزه کتاب، نویسندگان، کتابفروشان، ویراستاران، طراحان، تلاشگران حوزه کتاب، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام شهر ایلام، دیدار ناشران و اصحاب قلم با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام را از مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل در سی و یکمین دوره هفته کتاب عنوان کرد.

محبی بیان کرد: بازدید از کتابخانه ها و کتابفروشی‌های شهر ایلام و رونمایی از تازه‌های نشر، کتابگردی، نقد و بررسی کتاب نیز در این هفته اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها