چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
۳۱۵ مقاله به سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری ارسال شد

خراسان رضوی - دبیر دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری گفت: ۳۱۵ مقاله از نقاط مختلف ایران و همچنین کشورهایی همچون استرالیا، کانادا، نیوزلند، پاکستان به این کنفرانس ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، محمد رهنما ظهر چهارشنبه در مراسم دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: توسعه شهری، به جز توسعه برنامه‌ریزی و مدیریت شهری نیست و ارتباط بین دانشگاه و مجامع اجرایی باید تقویت شود.

محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: حفظ محدوده‌های تاریخی و بافت‌های فرسوده نیازمند موارد زیادی است؛ برنامه‌ریزی نادرست از جمله بزرگترین مواردی است که در این حوزه دخیل بوده است. همچنین عدم توجه کافی به توسعه و رشد روستاها نیز باعث شده تا در شهرهای کلان به ویژه مشهد، حاشیه‌نشینی صورت گیرد.

وی ادامه داد: مشهد بیش از دوهکتار بافت فرسوده و بیش از دو هکتار نیز بافت تاریخی دارد؛ حدود ٣٠ درصد جمعیت مشهد شامل یک میلیون و دویست هزار نفر ساکن محلات هدف بازآفرینی هستند. این افراد در بافت های ناامن، غیربرخوردار و خطرآفرین مستقر هستند که باید به دنبال راه حل این معضل باشیم؛ اعتمادسازی و ایجاد حس مشارکت مردم در این حوزه از مهم ترین عوامل دخیل برای پیشرفت اهداف ما است، باید در برنامه‌ریزی‌ها با مشارکت مردم اقدامات لازم را اجرایی کنیم.

۳۱۵ مقاله به سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری ارسال شد

ایمان فرهمندی، نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد هم در این مراسم گفت: امروزه مسکن ابر مسئله کشور است و باید راهکارهای حل این مسئله را بررسی کنیم. قانون اساسی نیز نیاز جامعه و خانوار در حوزه مسکن را پیش بینی کرده که در این همایش به بررسی آن می‌پردازیم.

احد ضابط، رییس دانشگاه فردوسی مشهد هم در دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری گفت: ما در دانشگاه فردوسی معتقدیم می‌توانیم زیست بوم نوآوری برای اقتصاد دانش بنیان فراهم کنیم و می توانیم در این زمینه در کل کشور پیشتاز باشیم.

وی افزود: موضوع این کنفرانس مسکن و بازآفرینی شهری است، اگر مدیریت جامع شهری داشته باشیم شاید دیگر مسکن دغدغه دولت نباشد؛ اکنون رئیس جمهور پای کار مسکن است و استانداری نیز از منظر حکمرانی وارد این موضوع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها