سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
۱۵۴۲ عنوان کتاب در استان کرمان ارزیابی شدند

کرمان- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: یک هزار و ۵۴۲ عنوان کتاب از ۱۱۵ ناشر استانی و کشوری که از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱منتشر شده‌اند، در جشنواره انتخاب کتاب سال کرمان ارزیابی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، سیدمهدی میرتاج‌الدینی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری به‌مناسبت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب، افزود: جشنواره انتخاب کتاب سال استان کرمان هر ساله برگزار می‌شد اما به دلیل شیوع کرونا این جشنواره پس از دو سال وقفه امسال برگزار خواهد شد که دراین میان ۱۱ کتاب به عنوان برگزیده جشنواره و ۲۷ کتاب نیز شایسته تقدیر شناخته خواهند شد.

وی با اشاره به نامگذاری این هفته تصریح کرد: امسال برنامه‌های این هفته با شعار «آینده خواندی است» برگزار خواهد شد.

میرتاج الدینی به سخنی از رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و گفت: اهمیتی که معظم‌له برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی قائل هستند قابل تأمل است و این امر مسئولیت همه به‌ویژه اصحاب رسانه را در حوزه ترویج کتابخوانی سنگین‌تر می‌کند.

به گفته این مسئول، امروزه جنس مطالعه از مکتوب تغییر کرده و به سمت کتاب‌های مجازی و صوتی تغییر یافته است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به روز شمار هفته کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی منحصر به فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و بسیاری از نهادها به‌ویژه نهادهای فرهنگی در این ارتباط نقش دارند و برنامه‌ریزی‌هایی برای بزرگداشت هفته کتاب از سوی نهادهای مختلف در کرمان برنامه‌ریزی شده است.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز استان و در تمام شهرستان‌ها برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی اجرا می‌کنند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه برنامه‌هایی نیز از سوی اداره کل برای ترویج فرهنگ کتابخوانی برنامه‌ریزی شده است، افزود: امسال شهرستان رابر به‌عنوان یکی از ۱۲ شهرستان منتخب هشتمین جشنواره پایتخت کتاب ایران از بین ۱۰۵ شهر انتخاب شد که همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از فعالان حوزه کتاب در این شهر تقدیر می‌شود.

اهدای بیش از ۶۳ هزار جلد کتاب به مدارس و مساجد

میرتاج‌الدینی در ادامه با اشاره به برنامه‌هایی که در طول سال برای ترویج کتابخوانی در استان اجرا می‌شود، افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۶۳ هزار و ۱۸۵ جلد کتاب به کتابخانه‌های مدارس و مساجد اهدا شده و در هفته کتاب و کتابخوانی نیز ده هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی و مدارس و مساجد با اولویت کتابخانه‌های عام‌المنفعه و کم برخوردار در مدارس، مساجد و شهرستان‌های کم برخوردار اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان با بیان اینکه سالانه حدود ۶۰۰ مجوز نشر کتاب در استان صادر می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌های طرح تخفیف خرید کتاب هر سال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌بینی می‌شود و بیشتر به‌صورت خرید مجازی کتاب است.

به گزارش ایبنا، جشنواره انتخاب کتاب سال استان از جمله برنامه‌های ویژه‌ای است که ۲۸ آبان‌ماه امسال در شهر سرچشمه شهرستان رفسنجان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها