سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
مطالعه آزاد در برنامه دانش‌آموزان گنجانده شود

آذربایجان‌غربی- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی گفت: مطالعه آزاد غذای روح است و باید در برنامه دانش‌آموزان گنجانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در میاندوآب، محسن رضایی صبح سه‌شنبه در مراسم تجلیل از نویسندگان روستایی شهرستان میاندوآب که در مدرسه ۱۷ شهریور روستای ممدل این شهرستان برگزار شد، گفت: مطالعه دانش آموزان نباید محدود به کتاب‌های درسی باشد و مطالعه آزاد غذای روح است و باید در برنامه دانش‌آموزان گنجانده شود.

وی افزود: کتاب غذای روح است و انسان را آرام می کند و باید کتاب های غیر درسی را مطالعه کنیم تا شاید نقاط ضعفی که در کتاب های درسی است پوشش دهیم.

رضایی ادامه داد: حضرت آقا هم مارا به مطالعه کتاب‌های غیر درسی تشویق می‌کنند و شهید محسن حججی، شهید کتاب است و این شهید کتاب‌هایی را با ماشین شخصی خود به روستاهای محروم برده و سفیر کتاب بودند و با برگزاری دورهمی‌هایی در کنا کودکان کتاب می‌خواندند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی گفت: امروزه بچه‌ها به اینترنت دسترسی دارند و برای هر نکته‌ای به جست و جو در گوگل می‌پردازند و مطالب در گوگل سرچ شده و نخستین نتیجه استفاده می‌شود، بدون اینکه مورد صحت سنجی قرار بگیرد.

مطالعه آزاد در برنامه دانش‌آموزان گنجانده شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: مطالعه شخصیت انسان را هم تحت تاثیر قرار می دهدو امروزه کتاب صوتی هم موجود بوده، ولی مطالعه کتاب فیزیکی بهتر است.

وی در پایان سخنان خود گفت: اگر می‌خواهید در مسیر پیشرفت و رسیدن به قله‌های ترقی موفق باشید، بهترین ابزار آن کتاب خواندن و مطالعه است، بنابراین سعی کنید از همین سنین کودکی، با کتاب انس بگیرید.

به گزارش ایبنا؛ در پایان این مراسم از حجت الاسلام عبدالله عبدالرحیمی و فریبا میرزاجانی به‌عنوان نویسندگان روستایی تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها