پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
کتاب «به من بگو قارتال» صوتی شد

اردبیل - کتاب رمان نوجوان «به من بگو قارتال» نوشته فرانک انصاری از سری کتاب‌های مهرک، صوتی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، این کتاب اردیبهشت ماه سال جاری در نشر مهرک سوره مهر به چاپ رسید و آبان ماه ۱۴۰۲ با خوانش امیر زنده‌دلان صوتی شد.

نویسنده کتاب «به من بگو قارتال» با اشاره به اینکه این اثر در فضای فانتزی برای نوجوانان رده سنی ۱۳ و ۱۷ سال نوشته شده است، عنوان کرد: ایده این اثر طی طرحی برای شرکت در جشنواره هزار توی داستان به ذهنم رسید و توانست در بین برگزیدگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این کتاب در دوران سخت شیوع بیماری کرونا نوشته شد، عنوان کرد: سه طرح داستانی برای این جشنواره ارسال کرده بودم که بعد از پرداختن به هر کدام از آنها، این اثر به صورت فانتزی و تخیلی با استفاده از المان و نمادهای منطقه بویژه فولکلوریک آذربایجان، منطقه مشگین شهر و نماد اصلی کوه سبلان یعنی قارتال نوشته شده است.

کتاب «به من بگو قارتال» صوتی شد

این نویسنده بیان کرد: در این اثر با فضا سازی های خیالی به افسانه ای و جادویی بودن سنگ قارتال اشاره کرده و شخصیت های داستان برای دستیابی به این جادو تلاش می کنند در اصل این کتاب به خود باوری نوجوانان تمرکز دارد.

کتاب «به من بگو قارتال» نوشته فرانک انصاری توسط مهدی بادیه‌پیما تصویرگری شده و فرزانه فخریان و مریم حسینی ویرایش آن را انجام داده اند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم؛ صدای زوزه گرگی توی روستا پیچید و پشت سرش صدای واق همزمان چند سگ بلند شد، نفس نفس زنان دویدم و تا می شد از خانه قربان فاصله گرفتم، چند جا از ترس نزدیک بود کله پا شوم اما سریع تعادلم را حفظ کردم داخل کوچه خودمان آب دهانم را قورت دادم. لبم خشک شده بود. به پشت سرم نگاه کردم خبری نبود سریع داخل خانه شدم و در را پشت سرم بستم. عرق کرده بودم و بدنم می لرزید، شبیه لرز بعد از شنا توی رودخانه، شاید هم از سرما نبود که می لرزیدم از ترس بود بهتر نبود همه چیزهایی را که دیدم بودم به بابا می گفتم؟ شاید کار دست این بود.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رویا علیزاده نیار IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    رمان روان و قدرتمندی بود. از جای جای داستان رنگ و بوی زندگی روستایی می بارید. و نویسنده به خوبی خودش را جای شخصیت این داستان برای نوجوان گذاشته است. نثر رمان الحق که توانا و زیباست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها