پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
رفع دغدغه ناشران استانی در نمایشگاه کتاب تبریز / ۳۰ ناشر استانی در نمایشگاه تبریز حضور دارند

آذربایجان شرقی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از رفع دغدغه ناشران استانی در هجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز خبر داد و گفت: ۳۰ ناشر استانی در این دوره از نمایشگاغه کتاب تبریز حضور دارند.

محمد حسین بلاغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تبریز پس از نمایشگاه تهران دومین رویداد بزرگ کتاب در کشور به شمار می‌آید.

وی با اشاره به برخی دغدغه‌های ناشران استانی برای حضور در نمایشگاه کتاب تبریز تصریح کرد: بخشی از این دغدغه‌ها به جا بود که با رایزنی‌های انجام شده موارد مطرح شده را رفع کردیم.

بلاغی از برگزاری سه جلسه توجیهی با ناشران استانی خبر داد و گفت: مهم‌ترین دغدغه این عزیزان تعهد به تخفیف ۳۰ الی ۴۰ درصدی در نمایشگاه بود که با همکاری خانه کتاب ایران این موضوع مرتفع شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی یادآور شد: در دوره‌های قبل تخفیف ناشران استانی ۲۰ درصد بود که ما این رقم را در سال جاری به ۱۰ درصد رساندیم.

رفع دغدغه ناشران استانی در نمایشگاه کتاب تبریز / ۳۰ ناشر استانی در نمایشگاه تبریز حضور دارند

وی رایگان بودن غرفه‌های نمایشگاه کتاب تبریز برای ناشران استانی را از دیگر تمهیدات اتخاذ شده برای رفع دغدغه آنان عنوان کرد و ادامه داد: یکی دیگر از موارد مطرح شده نگرانی از مدت زمان یکماه برای تسویه فروش یکپارچه کتاب بود که ما قول دادیم این زمان برای ناشران استانی به ۵ روز کاهش یابد.

به گفته وی، علاوه بر ناشران ملی، ۳۰ ناشر استانی و ۱۲ ناشر بین‌المللی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط