چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
دامغان ۱۲ کتابخانه دارد/ برگزاری جشنواره کتابخوانی

سمنان- رئیس اداره کتابخانه های عمومی دامغان با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۲ کتابخانه است، گفت: نزدیک پنج هزار و ۵۰۰ نفر از مردم دامغان عضو کتابخانه هستند.

آزاده امینیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از دامغان، با بیان اینکه ۱۲ کتابخانه در شهرستان دامغان وجود دارد، بیان داشت: از این تعداد کتابخانه، ۱۰ باب نهادی و دو کتابخانه نیز به صورت اشتراکی مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه پنج هزارو ۴۷۴ نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان هستند، افزود: در هفت ماهه امسال کتابخانه های عمومی شهرستان ۴۹ هزارو ۳۸ کتاب به امانت داده اند.

رئیس کتابخانه های عمومی دامغان همچنین گفت: ۲۱۶ هزارو ۸۶۲ نسخه کتاب در کتابخانه های شهرستان وجود دارد.

امینیان با اشاره به اقدامات انجام شده در کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان تاکید کرد: اجرای طرح مهد هیئت برای کودکان، مسابقه نقاشی و داستان نویسی، حمایت از کسب و کارهای کوچک در جهت تحقق شعار سال همراه با نمایشگاه محصولات و کارگاه شیرینی پزی در کتابخانه عمومی شهید مشهد امیریه دامغان از جمله برنامه ها و فعالیت های کتابخانه های شهرستان در سال جاری بوده است.

وی افزود: برگزاری کلاس های متنوع اوقات فراغت در تابستان در رده های سنی مختلف، بازگشایی و تجهیز بخش نابینایان در کتابخانه شهید شاهچراغی و اخذ مجوز سالن مطالعه خصوص استراتزی کنکور و سالن فرهنگ ویژه خواهران از دیگر اقداماتی بوده که در سال جاری در کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان اجرایی شده است.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان از برگزاری مراسم رونمایی از کتاب های جدید و چاپ شده نویسندگان دامغانی، در هفت ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی با بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفرشرکت کننده و استقبال پرشور مردم علاقمند به کتاب از جمله رویداد های محوری ما در حوزه کتاب و طی سال جاری بوده است.

امینیان بیان کرد: برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در مناسبت های مختلف شامل سوم خرداد روز هفته دفاع مقدس و.. وعضویت رایگان و بخشودگی جرایم در هفته کتاب از برنامه های شاخص اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها